2011-02-26, 14:08
Medlem
Jag fick precis en MacBook PRO till min samling!
Saken r det trdlsa fungerar avskyvrt dligt, sitter med tv PC's p samma trdlsa och dr fungerar allt utan problem.
Jag r verkligen inte kunnig nr det gller apple's olika prylar s jag kan ju tyvrr inte frska lsa ngot sjlv, s drfr vnder jag mig hit.

Hur ska jag gra nr mitt WIFI p min MacBook pro inte vill fungera, det fungerar ngra sekunder och sen blir det smre och smre tills det hoppar ur (connectivity). r det drivrutiner som kanske mste uppdateras ? Hur i sna fall ? eller r det ngot man mste stlla in p routern som jag inte r medveten om nr det handlar om mac?
Jag har testat kra med TP kabel direkt in till routern och det fungerar ocks fruktansvrt ostabilt (om man jmfr med mina tv pc-maskiner)

Ngon med lite mac-kunskap skriv vad ni tror, s fr jag testa lite.

Tack p frhand!
Citera
2011-02-26, 14:20
Medlem
Har svrt att tnka mig att du skulle behva ndra ngot p routern. Men har du haft mjlighet att testa din macbook i ett annat ntverk.
Citera
2011-02-26, 16:36
Bannlyst
Nej, drivrutinerna skall du inte behva oroa dig fr. Skumt, aldrig haft ett problem med Wifi p mina Mac- maskiner.

Som posten ovan sger, prva den p ett annat wifi s att vi vet om det r din router eller ditt ntverkskort som spkar.
Citera
2011-02-26, 16:44
Medlem
towbs avatar
Bor du i ett hus med mnga wifi-nt?
Citera
2011-02-26, 17:50
Medlem
lime1 & etaro Det har fungerat utan problem p andra stllen.

towb, Din teori tror jag p, kan vara ngot sdant .. Jag tnkte p det igr jag med, om macbook kanske har ngon frvald instllning att alltid ha koll p de trdlsa ntverken runtomkring, och dyker det upp ngot med starkare signalstyrka s fr den lite intresse fr den? Kan det vara ngot sdant?
Fr det finns _vldigt_ mnga trdlsa ntverk hromkring!
Citera
2011-02-26, 19:40
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newtro
lime1 & etaro Det har fungerat utan problem p andra stllen.

towb, Din teori tror jag p, kan vara ngot sdant .. Jag tnkte p det igr jag med, om macbook kanske har ngon frvald instllning att alltid ha koll p de trdlsa ntverken runtomkring, och dyker det upp ngot med starkare signalstyrka s fr den lite intresse fr den? Kan det vara ngot sdant?
Fr det finns _vldigt_ mnga trdlsa ntverk hromkring!
G in i routerns konfiguration fr trdlsa instllningar. Istllet fr "Auto" som r default, s vlj en kanal (1-13).

Fast om det fungerar dligt nr du hrdvajrar till routern med ethernetkabel s verkar det ju lite skumt frsts...
Citera
2011-02-26, 19:52
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
G in i routerns konfiguration fr trdlsa instllningar. Istllet fr "Auto" som r default, s vlj en kanal (1-13).

Fast om det fungerar dligt nr du hrdvajrar till routern med ethernetkabel s verkar det ju lite skumt frsts...
Missade det med kabeln. Lter verkligen konstigt!

Men det skadar inte att testa. Stll in kanal manuellt, (kommer inte ihg var default brukar ligga?) har fr mig att man ska satsa p ett lite hgre nummer (?)
Citera
2011-02-26, 20:06
Medlem
Astraliss avatar
Kanal 1, 6 och 11 r teoretiskt stt de bsta kanalerna att anvnda d de inte str varandra.

http://www.fcc.gov/pshs/images/tech-topics/dsss.gif
Citera
2011-02-27, 12:24
Medlem
astralis Dr lrde jag mig ngot .. Tack!
Ska testa det ni skriver, lter aningen konstigt i mitt huvud. Men ska ge det ett frsk, datorn r inte hr frtillfllet men uppdaterar senare!

Tack som fan fr all hjlp so far! :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in