2011-02-26, 08:34
Medlem
essentiellas avatar
Hej FB!

tnkte bara slnga ut en snabb frga och hoppas att ngon kan hjlpa mig.

det r s att jag har en stationr dator med windows XP. den har gtt som en klocka nu i 4a r MEN..... i frrgr brjade det surra och lta lite extra om den, jag anade ugglor i mossen men vad gra tnkte jag. Nu till problemet, vid startup igrkvll s startar den upp normalt till stadiet att alla ikoner kommer upp p skrivbordet, dock s startar inte MSN, Avast och andra liknande program, klickar man p vad som helst s fryser datan totalt.

vill grna kunna rdda innehllet p hrddisken/helst f igen den igen.

s kan det vara flkten eller ngt allvarligare?

mvh
Citera
2011-02-26, 08:47
Medlem
Ja!s avatar
Surrar det kan det ju vara ngon flkt. Testa att starta datorn med chassit ppet.
Citera
2011-02-26, 08:48
Medlem
Testa att starta datorn i Felskert Lge/Safe Mode d kommer du in i Windows utan att datorn startar massa ondigt. Dr kan du sedan rdda all din data/filer.

Jag befarar att ditt OS r helt slut efter 4r s en ominstallation br gras innan du r sker p att det r ntt annat fel p datorn.

Lnk till hur man startar datorn i Felskert Lge/Safe Mode: http://www.microsoft.com/resources/d....mspx?mfr=true

Lycka Till
Citera
2011-02-26, 08:57
Medlem
essentiellas avatar
ska prova det dr med felskert lge. !EDIT! kan jag starta i felsker lge ven om jag inte kan klicka p ngot nr datan startar upp? inte ens startmenyn el dyl

ang chassit s ville jag ppna det igr, skruvade bort ngra skruvar, men FAN va hrt metallchassit satt nd, brjade bnda lite men det ville inte ge sig.

ett relaterat problem r att jag kr ett ljudkort via firewire, men inga nya datorer har ju FW verkar det som, det suger
Citera
2011-02-26, 09:13
Medlem
essentiellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianBear
Dags att trna upp armarna och sitta lite mindre vid datorn?

haha,njae, trnar ganska regelbunden, dock satt det verkligen, skruvade borrt alla skruvar men kanterna var liksom ihopbjda vid vissa kanter fr att hlla ihop det, brjade bnda som sagt men metallet gav med sig och blev bjd, sen var jag inte sker om ngra komponenter satt fast i den delen av chassit
Citera
2011-02-26, 16:02
Medlem
essentiellas avatar
kan uppdatera situationen lite.....

ppnade chassit, var bara att slida det bakt och upptckte REJLT med damm, verallt.

dammsg ordentligt och startade sedan upp datorn och den verkar flyta p normalt, stngde dok av den och invntar extren hrddisk s jag kan spara allt innan jag brjar anvnda den regenbundet igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in