• 1
  • 2
2011-02-26, 02:30
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....astra-frolunda

Någon som vet mer? Teorier?
Citera
2011-02-26, 02:38
Medlem
Ärligt talat, är det standard att ha kniv på sig i Götet? Antalet knivdåd som har skett i Göteborg sen typ 2008 är ju helt uppåt väggarna.
Citera
2011-02-26, 09:13
Medlem
Leipzigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septimum
Ärligt talat, är det standard att ha kniv på sig i Götet? Antalet knivdåd som har skett i Göteborg sen typ 2008 är ju helt uppåt väggarna.

Klart att man skall ha kniv med sig, Det blir ju tråkigt för rånarna om de aldrig får något motstånd.

Om ett svartmullegäng försöker sno min Iphone-4 så ska minst en av dem få halsmenstruation på köpet.
Citera
2011-02-26, 09:19
Medlem
Helle031s avatar
Det måste verkligen göras något åt dom jävla knivarna snart.
Fattar inte problemet, 3 års fängelse eller liknande bör straffet vara för kniv-innehav.
Kanske inte skulle få bort alla knivar såklart men många hade nog blivit avskräckta av höga straff.
Vad ligger straffet på idag egentligen?
Citera
2011-02-26, 09:30
Medlem
maper74s avatar
Hm, fem pers är ju en rätt hög siffra för något random bråk, kan det ha varit en gäng uppgörelse?
Citera
2011-02-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Fattar inte problemet, 3 års fängelse eller liknande bör straffet vara för kniv-innehav.
Kanske inte skulle få bort alla knivar såklart men många hade nog blivit avskräckta av höga straff.

Brott mot lagens regler ger böter eller fängelse i högst sex månader. Vid grovt brott döms till ett års fängelse.

wikipedia

oftast blir de väl böter, aldrig hört någon som fått fängelser iaf
Citera
2011-02-26, 10:43
Medlem
äldre tjackisar säkert..
Citera
2011-02-26, 10:59
Medlem
Icebears11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031

Rapporteftergift eller böter....

1 § Knivar, andra stick- och skärvapen och andra föremål som är ägnade att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa får inte innehas på allmän plats, inom skolområde där grundskole- eller gymnasieundervisning bedrivs, eller i fordon på allmän plats.

4 § Den som uppsåtligen eller av oaktsamhet bryter mot 1 eller 2 § skall dömas till böter eller fängelse i högst sex månader. I ringa fall döms inte till ansvar.
Citera
2011-02-26, 11:37
Medlem
LURKACCs avatar
Befann mig i området vid den tiden, jag såg en grupp blattar som verkade väldigt nervösa, men jag vet inte om de hade något med saken att göra.
Citera
2011-02-26, 12:10
Medlem
Jag lär säkert få reda på en del under helgen om detta, fast personerna som GP skriver om är ganska gamla jämfört med mig. Återkommer om jag får reda på något.

2011-02-26 09:39, Dråpförsök, Västra Götaland
Ett större bråk vid Diamantgatan i Tynnered igår kväll med flera skadade.

22.29 Västra Frölunda, dråpförsök
Polis larmas till Diamantgatan i Tynnered med anledning av ett större bråk mellan ett flertal män vid två parkerade bilar.
På platsen anträffas fem män samtliga skadade. De körs till Sahlgrenska sjukhuset för vård. Alla vårdas för kniv och misshandelsskador.
Alla fem anhölls misstänkta för dråpförsök och tre ligger kvar på sjukhus med allvarliga skador.

Organisation
Polismyndigheten i Västra Götaland
Text: Thomas Fuxborg. Publicerad: 2011-02-26 09:56.
Senast redigerad av FirozeUnit421 2011-02-26 kl. 13:02.
Citera
2011-02-26, 13:10
Medlem
sussistapeters avatar
De fem som misshandlade ligger alltså själva på sjukhuset?
Citera
2011-02-26, 14:19
Medlem
Så att alla 5 som ligger på sjukhus blev anhålla alltså? Låter lite skumt tycker man då det borde vara tvärtom snarare dom som blivit misshandlade.
Men misshandlade dom alla varandra eller var det fler personer inblandade?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in