2011-02-26, 01:40
Bannlyst
Jag syftar mest på Svenska Kyrkan - homofil- och pro-islamverksamheten - men också Livets Ord och andra underhållningsformer av vad man kallar kristendom. Svensk kristendom är barsnligt naiv underhållning och något allvar diskuteras antingen aldrig eller på behaglig nivå. Trots att Europa brinner så hör man inga alarmerande rapporter från varken Svenska Kyrkan eller Livets Ord om vad som håller på att hända med Sverige och Europa.

Notera att jag inte syftar på katoliker eller ortodoxa. Jag syftar på klassisk svensk, ljummen och fegbetonad kristendom.

Revelation 21, där jag hoppar lite men tar med det viktigaste för min poäng i tråden:

1) Then I saw a new heaven and a new earth, because the first heaven and the first earth had disappeared, and the sea was gone. I also saw the holy city, New Jerusalem, coming down from God out of heaven, prepared like a bride adorned for her husband.

6) Then he said to me, “It has happened! I am the Alpha and the Omega, the beginning and the end. I will freely give a drink from the spring of the water of life to the one who is thirsty. 7) The person who conquers will inherit these things. I will be his God, and he will be my son.

8) But people who are COWARDLY, unfaithful, detestable, murderers, sexually immoral, sorcerers, idolaters, and all liars will find themselves in the lake that burns with fire and sulfur. This is the second death.”

Förstår inte alla kristna att fega kommer inte till himmelen? Då menar jag dem som inte står emot mörkret, utan fortsätter stå där och göra livet bekvämt med ännu mer underhållning i Svenska Kyrkan. När ska vi höra något från svenska kristna som motsätter sig islam starkt? Är ni inte införstådda med att muslimer kommer att bränna kyrkor på löpande band då de når ett tillräckligt högt invånartal i Sverige? Tror ni att de scenario som utspelar sig i UK är något som Sverige lyckligtvis kommer att utgöra några sorts undantag inom?
Citera
2011-02-26, 01:45
Medlem
Heladageniskogens avatar
Svenska kyrkan är bunden till det svenska folket, när det svenska folket blir infekterat blir även kyrkan det.
Citera
2011-02-26, 01:47
Bannlyst
Psykos mode ON.

Alla kyrkor ska läggas ner ändå. Gör musslorna det åt oss så borde vi vara tacksamma.
Citera
2011-02-26, 01:47
Medlem
snillet_1s avatar
Nu är jag visserligen ateist, men den svenska kyrkan är verkligen vedervärdigt feg och jag kan inte förstå att någon kristen med självrespekt och verklig tro på gud och bibeln vill ingå i den värdelösa PK-kyrkan.
Citera
2011-02-26, 01:52
Medlem
the barons avatar
Hoppas att du är medveten om att du syftar på en ytterst minoritet ändå?

De flesta undersökningar tyder på att 93-95% av Sveriges befolkning är ateister, resterande del utgörs av sekulariserade kristna och muslimer.
Den enda mindre gruppen som (enligt dig) kan klassas som troende är i såna fall vår invandrade muslimska befolkning.

Dom "kristna" är varken fega eller kristna, utan sekulariserade.
Inte mig emot.
Citera
2011-02-26, 01:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nu är jag visserligen ateist, men den svenska kyrkan är verkligen vedervärdigt feg och jag kan inte förstå att någon kristen med självrespekt och verklig tro på gud och bibeln vill ingå i den värdelösa PK-kyrkan.

Jag vill inte använda ordet, men gör det ändå: Svenska Kyrkan är en samling helt otroliga töntar som förvandlat sann kristendom till ett värdelöst och ljummet underhållningsarrangemang.

Blir muslimerna antikrist bara mot Svenska Kyrkan så kommer jag applådera. Det som stör mig är att de kyrkor som kommer att brännas var en gång kyrkor som stod för sann kristendom. En betydande del av dessa kyrkor var katolska, men är det inte längre.
Citera
2011-02-26, 02:04
Medlem
flow-s avatar
nu är väl de flesta muslimer som har invandrat till sverige inte så hardcore?

här är en kristen debatt om islam, börjar ca 17 min in i klippet. video
Citera
2011-02-26, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flow-
nu är väl de flesta muslimer som har invandrat till sverige inte så hardcore?

här är en kristen debatt om islam, börjar ca 17 min in i klippet. video

Alltså kan vi islamisera Sverige eftersom de flesta muslimer inte är så hardcore? Varför inte utveckla mer nazism i Sverige? De flesta är inte så hardcore.

Är du så blåst att du tror att muslimers fredliga inställning består även när imamer beordrar Jihad? Tror du att en muslim kan bortse ifrån Allah's ultimata vilja. Vet du Allah's utlimata vilja? Världsomfattande Sharialagstiftning och förslavande eller dödande av alla icke-muslimer. Världsdominans och förintelse är islams utopi.
Citera
2011-02-26, 02:23
Medlem
Liebes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Technetium
Alltså kan vi islamisera Sverige eftersom de flesta muslimer inte är så hardcore? Varför inte utveckla mer nazism i Sverige? De flesta är inte så hardcore.

Är du så blåst att du tror att muslimers fredliga inställning består även när imamer beordrar Jihad? Tror du att en muslim kan bortse ifrån Allah's ultimata vilja. Vet du Allah's utlimata vilja? Världsomfattande Sharialagstiftning och förslavande eller dödande av alla icke-muslimer. Världsdominans och förintelse är islams utopi.

Javisst har du rätt i sak. Men din kritik tycker jag är helt felriktad. Det är väl uppenbart att svenska kyrkan gått från att predika kristendom till att snarare predika mänskliga rättigheter, mångkultur och antinazism med hjälp av kristendomen, jesus, gud etc som rättesnören där. Men det är väl snarare de vänsterinfluerade mångkulturvurmarna du ska hoppa på än kristendomen?

Islamiseringen är redan här och kommer mer och mer. Istället för att whina på FB så borde vi sluta upp tillsammans på FB och starta flera olika projekt för att ro tillbaka skutan. Att rösta SD är troligen inte lösningen.
Citera
2011-02-26, 02:37
Medlem
kaiross avatar
Frågan är väl egentligen vad du vill att vi ska diskutera? Det känns som att du snarare vill få utlopp för din ilska än att nå någon form av konsensus/debatt.
Citera
2011-02-26, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Psykos mode ON.

Alla kyrkor ska läggas ner ändå. Gör musslorna det åt oss så borde vi vara tacksamma.

Jaha, så när kyrkorna är nedlagda, vilka ska då lägga ned moskéerna? Judarna eller? Vilka så i sådana fall lägga ned templen?
Citera
2011-02-26, 03:15
Medlem
ursäkta till alla er kristna svenskar, jag ber er snällt att inte ta åt er!
asså han har så jävla rätt. Sveriges kristendom är inte bara fegt, det är det närmsta man kan komma till helvettet om man bortser från islam.
ni tillåter homosexuella äktenskap ske i kyrkan, homosexuella präster och värst av allt så har ni varken heder eller respekt när det kommer till religion. ni är personerna som tillåter presentationer om saker som klart och tydligt sägs vara fel i bibeln ske i kyrkans lokaler, som t.ex. homosexualitet och mycket annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in