• 5
  • 6
2011-02-26, 21:13
Medlem
simonpimonpoos avatar
Nu har jag inte läst hela tråden, men självklart så påverkade hans samröre med terrorister det höga straffet.
Citera
2011-02-26, 21:58
Medlem
jag tycker att det är helt rätt hoppas de 25 åren svider på han jävla äckel hor pajas
Citera
2011-02-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
Säger bara en sak.. AMERIKANER. I Sverige får du inte ens 25 år för mord, men fan i USA får du det för mordhot. Galet
Det är fan bara rätt tycker jag. Ska inte finnas idioter ute i samhället.

Citat:
Ursprungligen postat av simonpimonpoo
Nu har jag inte läst hela tråden, men självklart så påverkade hans samröre med terrorister det höga straffet.
Tror jag också.
Senast redigerad av Mantrap 2011-02-26 kl. 22:09.
Citera
2011-02-26, 23:57
Medlem
killen hade ju flera gånger mordhotat, om ett morhot ger t ex 2 årsfängelse så behöver man ju bara addera
Citera
2011-02-27, 01:45
Medlem
Maowdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeafterthisone
Ja Amerikaner är ett sjukt folk på alla punkter.
En gång i Amerika blev en kvinna i 60 års åldern rånad i hemmet. Tjuven bröt benet inne i hennes hus och dagen därpå stämde tjuven henne för nått riktigt löjligt.
Så jag det är nog inte omöjligt.
Någon som sett filmen Liar Liar med Jim Carrey? För att bemöta ditt påstående, nej den filmen är inte baserad på en riktig händelse
Citera
2011-02-27, 02:05
Medlem
Inte straff nog, avrätta mannen... vi kanske rättar flera hundra människor genom att göra det.
Citera
2011-02-27, 03:20
Medlem
OutlawPetes avatar
Helt klart rätt, South Park är det bästa som hänt yttrandefriheten (efter Flashback förstås)
Citera
2011-02-27, 04:22
Medlem
Folk sitter och snackar om hur bra långa straff är, det få tycks inse är hur oändligt lång tid 25 år är, eller 10, eller 5.
Citera
2011-02-27, 08:38
Medlem
Roland.Petterssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToMuchBrandy
Inte mer än rätt? Man få då fan skylla sig själv om man måste ta allt så seriöst..

Jag tycker islamisten som straff skall få en tattuering av Muhammed ingraverad på sin penis. Sedan skall han låsas in i sin cell med en slö sax.
Senast redigerad av Roland.Pettersson 2011-02-27 kl. 08:45.
Citera
2011-02-27, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wbc
Folk sitter och snackar om hur bra långa straff är, det få tycks inse är hur oändligt lång tid 25 år är, eller 10, eller 5.
Nä men sveriges straffsystem idag är dock skrattretande, att du kan komma undan men våldtäkt på bara nåt år i finkan är bara ett exempel... Mordhot är fan allvarligt, folk borde lära sig hålla käften.
Citera
2011-02-27, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Field
Ge ett exempel på någon i Sverige som suttit hela sitt liv i fängelse efter en livstidsdom i modern tid?
Eller hur många procent som inte kommer ut efter ca 10-15 år?

OnT: Varför blev han inte lika arg för ca 10 år sedan när dom hade med Muhammed i south park utan björndräkt?

Leif Axmyr avtjänar ju ett livstidsstraff sedan 1982 så att påstå att livstidsstraff innebär 10 år är fel.
Citera
2011-02-27, 22:49
Medlem
dasus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom Brady
Rätt men det är 18 år eller mer. Detta höjdes av alliansen men har fått till följd att domare hellre sätter 18 år istället för livstid. Som alla vet kommer man ut efter 2/3 av straffet oavsett uppförande i fängelset vilket är 12 år. Eftersom detta är kortare än livstidssnittet har Bea Ask (tant gredelin) sett till att Sverige sänkt straffen för mord.

Nu vet jag inte om jag missat något basalt här men mord har väl ändå fortfarande 10-18 år i straffskalan? Att man skulle dömas till 18 år eller mer verkar lite taget ur luften?
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in