2011-02-26, 15:18
Medlem
saggesalivs avatar
Det jag undrar är ju om han skulle få lika långt straff om det inte var skaparna av SP?
Citera
2011-02-26, 15:22
Medlem
Helt klart ett förnuftigt straff. Hoppas muhammedanen får några trevliga år bakom gallret.
Citera
2011-02-26, 15:28
Medlem
echel0ns avatar
25 år för mordhot är mycket.
25 år för mordhot och att stödja terrorism är lite rimligare, men ändå mycket.
25 år för att mordhota någon för att de skämtar om den heliga profeten är ganska lagom.

Yttrandefriheten är viktig helt enkelt, tål de inte att jag ritar en profet (som ingen vet hur såg ut) så har de inget i ett fritt samhälle att göra. Om de sedan låses in eller deporteras kvittar mig.
Citera
2011-02-26, 15:29
Medlem
aaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeafterthisone
Ja Amerikaner är ett sjukt folk på alla punkter.
En gång i Amerika blev en kvinna i 60 års åldern rånad i hemmet. Tjuven bröt benet inne i hennes hus och dagen därpå stämde tjuven henne för nått riktigt löjligt.
Så jag det är nog inte omöjligt.

Ska du inte dra den om tjuven som halka på trappan för husägaren inte tagit bort isen också?
Citera
2011-02-26, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av echel0n
25 år för mordhot är mycket.
25 år för mordhot och att stödja terrorism är lite rimligare, men ändå mycket.
25 år för att mordhota någon för att de skämtar om den heliga profeten är ganska lagom.

Yttrandefriheten är viktig helt enkelt, tål de inte att jag ritar en profet (som ingen vet hur såg ut) så har de inget i ett fritt samhälle att göra. Om de sedan låses in eller deporteras kvittar mig.

Så sant så. Jag hade gärna sett hela publiken från Lars Viljks tal sitta i 25 år, när de stod och skrek "allah akbar" när han visade en oskyldig film. Jävla avskum.
Citera
2011-02-26, 16:21
Medlem
Har ytterst svårt att tro att han hade fått 25 år ifall han var en vit man som mordhotade south park för att dem drev med kristendomen. Dock tycker jag det är helt rätt Sätt ett exempel av alla araber som går runt och mordhotar hit och dit för någon har gjort en satir av deras profet.
Citera
2011-02-26, 17:57
Medlem
JCVDs avatar
Mycket bra, galningar bör låses in bakom galler.
Citera
2011-02-26, 18:52
Medlem
Shonnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
Du vet att livstid inte är livet ut va?

Leif Axemyr har suttit över 30 år. Tror att Malexander mördarna får sitta längre än så. Livstid i dagens Sverige är inte som folk tror att det är. Många tror att man får sitta 10-12 för mord men det är helt fel.
Du kan få upp till 15 år för grovt narkotikabrott idag.
Citera
2011-02-26, 19:04
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBleh
Säger bara en sak.. AMERIKANER. I Sverige får du inte ens 25 år för mord, men fan i USA får du det för mordhot. Galet

Men man får ju samtidigt förstå att i Amerika så, i varje fall enligt dikten, skall staten lägga sig i så lite som möjligt vilket ställer högre krav på medborgarna. Sköter du dig så kan du vara hur fri du vill men om du stör ideologin eller dina medmänniskor så får du fan med stort F.

Man kan ju diskutera hur det fungerar i praktiken, men vilka är vi att döma? Vi har ju knappast långt ifrån ett perfekt sammhälle här heller...
Citera
2011-02-26, 20:24
Medlem
BarryHeros avatar
Helt rätt.

Inga konstigheter.
Citera
2011-02-26, 20:41
Medlem
Veasellls avatar
Kanske grundas på Amerikas tidigare erfarenheter av att inte lyssna på de galna islamernas terror-hot? Sen är det klart som fan att det har varit en stor utredning om allt detta osv osv där det säkert också finns en anledning till såhär stora konsekvenser. Ellerrr?
Citera
2011-02-26, 20:56
Medlem
U-166s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av random.dude
"En amerikansk man som ville att skaparna av den animerade satirserien South Park skulle dödas för att profeten Muhammed varit med i ett avsnitt, dold i en björndräkt, har dömts till ett långt fängelsestraff. Mannen från Virginia har dömts till 25 års fängelse för att han på internet ett flertal gånger hotade med att serieskaparna Matt Stone och Trey Parker skulle "sluta som Theo van Gogh", som mördades efter att han gjort en film som kritiserade islam.

Enligt domen försökte den dömde mannen också gå med i terrorgruppen al-Shabab i Somalia och manade till terrordåd."

hahahha ja vad tycker ni? Själv tycker jag att det är så jävla rätt
Kan man verkligen få 25 år för mordhot?

Kan inte bli så mycket bättre enligt mig, eftersom förövaren tydligen vid upprepade tillfällen hotat skaparna är ett strängt straff helt rätt.

Denna rättegång var inte en vanlig rättegång, det var yttrandefriheten och det västerländska levnadssättet VS odemokratiska och icke västerländsk tänkende, skönt att det goda van.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in