• 1
  • 2
2011-02-25, 17:08
Medlem
Drapåtrissors avatar
Läste en artikel att det är möjligta att installera dom nyare versionen på en PC. Dock verkar det vara en ganska krånglig historia och vad är poängen? Någon som provat?
Citera
2011-02-25, 17:10
Medlem
Hackspettarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Läste en artikel att det är möjligta att installera dom nyare versionen på en PC. Dock verkar det vara en ganska krånglig historia och vad är poängen? Någon som provat?
Inte vågat testa, har använt en Android laptop faktiskt Den är inte värt det skulle jag säga... Jobbigt med tusentals apps för att man vill att det ska bli en dator...
Citera
2011-02-25, 17:23
Medlem
Rizados avatar
Det är väldigt lätt att testa. På http://www.android-x86.org/ finns det liveskivor att ladda hem och köra. Fungerar det inte blir det dock svårt.
Citera
2011-02-25, 17:25
Medlem
galne-golems avatar
Har provat men förstår inte riktigt grejjen med det.
Kanske kan vara bra för utveckling av Appar eller olika tester.
Citera
2011-02-25, 17:38
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galne-golem
Har provat men förstår inte riktigt grejjen med det.
Kanske kan vara bra för utveckling av Appar eller olika tester.
Eller för att köra android på x86 tablets... Personligen skulle jag gärna bygga en bildator med touchskärm och ha android på den.
Citera
2011-02-25, 17:39
Medlem
funkysods avatar
kul idé dock! ska nog testa i en virtuell maskin. kan tänka mig att det är användbart till special-inriktade datorer som min köksdator.
Citera
2011-02-25, 17:42
Medlem
turk.i.burks avatar
Nån som har prövat android på en "media center dator", d.v.s en dator som bara används till för att kolla på filmer, lyssna på musik och sånt ?
Citera
2011-02-26, 04:46
Medlem
spännande
Citera
2011-02-26, 13:19
Medlem
Dr.hankeys avatar
Tror att jag ska pröva och lira android på min dualcore inspiron ikväll. återkommer med en recension
Citera
2011-03-04, 23:28
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
Nån som har prövat android på en "media center dator", d.v.s en dator som bara används till för att kolla på filmer, lyssna på musik och sånt ?

Då tror jag nog folk hellre siktar in sig på XBMC.
Citera
2011-03-05, 13:54
Medlem
Zoms avatar
Finns ju den här, exempelvis. Ovanligt att se nånting utan pekskärm som använder android. Blir spännande att se hur framgångsrik den kan bli.
Citera
2011-03-05, 14:20
Medlem
Programmet eclipse har väl inbyggd android emulator?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in