2011-02-25, 16:37
Medlem
Tjenis

Helt omöjligt att hitta nått vettigt på telias hemsida så jag frågar här. Hittade inget om det i sökfunktionen.

Jag har en iphone 4 med telia max 25, inkl spotify och fri surf. Fick idag första fakturan, och ser att jag ändå ska betala en relativt hög trafikavgift. Vad är det för avgift? Det är inte sms/mms och ring, för det är fakturerat ovan det. Någon som vet? Annars ringer jag telia på måndag
Citera
2011-02-25, 16:44
Medlem
Sombreromannens avatar
Du har bara x antal mb/gig i mobilsurf varje månad, allt utöver det får du själv stå för.
Citera
2011-02-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
Du har bara x antal mb/gig i mobilsurf varje månad, allt utöver det får du själv stå för.
Jag förstår inte varför du svarar när du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad fan du pratar om?

När han överskrider sin tillåtna mängd data per månad (brukar ligga på runt 500 mb) så får man ett automatiskt sms från Telia där dem berättar att man har överskridit sin gräns och då får en sänkt hastighet resterande kalenderdagar av månaden.

Det är inte så att du har surfat genom t.ex. Telias portal och köpt tjänster såsom vädersms/trafiksms eller liknande? Annars är det bara att du kontaktar Telia på 90200 så bör dem kunna svara på vad pengarna har gått till.
Citera
2011-02-25, 18:01
Medlem
Sombreromannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xylo
Jag förstår inte varför du svarar när du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad fan du pratar om?

När han överskrider sin tillåtna mängd data per månad (brukar ligga på runt 500 mb) så får man ett automatiskt sms från Telia där dem berättar att man har överskridit sin gräns och då får en sänkt hastighet resterande kalenderdagar av månaden.

Det är inte så att du har surfat genom t.ex. Telias portal och köpt tjänster såsom vädersms/trafiksms eller liknande? Annars är det bara att du kontaktar Telia på 90200 så bör dem kunna svara på vad pengarna har gått till.

Jag väldigt bra koll på vad fan jag pratar om
Citera
2011-02-25, 18:04
Medlem
Foxzis avatar
en arbetskollega sa att det räcker med 1gb nerladdning per månad i abonnemang och att sedan dom sänker hastigheten från typ 3mbit, jag har maxi surf hos tele2 och laddar hem 10gb per månad i app filmer och annat jag tankat genom installous :P och kollat på porrfilmer :P hoppas tele2 kan höja från 10gb till 100gb per månad vore mer lönsamt för mig :P
Citera
2011-02-25, 18:05
Medlem
Har du använt dig av Skype eller Viber? IP-telefoni räknas oftast inte in i frisurf.
Citera
2011-02-26, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sombreromannen
Jag väldigt bra koll på vad fan jag pratar om
"När du har ett av Telias mobilabonnemang kan du välja mellan fyra alternativ där datamängden och hastigheten varierar. När datavolymen är förbrukad får du ett sms och möjlighet att köpa till data. Om du inte gör det sänks hastigheten till 120 Kbit/s, en hastighet som räcker väl för ditt dagliga surfande."

Från Telia.se
Citera
2011-02-27, 12:02
Medlem
Jag har bara använt 300mb surf står det på fakturan, plus så tror jag inte att jag har någon gräns för det.

Viber har jag faktiskt använt, men bara 3-4 gånger, så det vart ju väldigt dyra samtal isf, typ 10 kr i minuten eller nått Kan vara det alltså? Men men, jag ringer nog på måndag så får vi se vad de säger, återkommer med vad det var för nått !
Senast redigerad av randomhejhej 2011-02-27 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in