2011-02-25, 16:25
Medlem
eribabsis avatar
Som topic lyder, går detta ens att ha?

Min sambo vaknade igår morse och mådde jätteilla. Satt vid toaletten en dryga timme och vänta på att kräkningarna skulle komma. Klart hon kämpade emot och försökte stoppa, om det var på väg. Hon gick sedan och la sig igen. Låg hela dagen och mådde illa större delen av tiden. Hon hade också feber. Sent på kvällen började hon må bättre och åt till och med en macka. Idag fick jag order om att gå till affären och köpa diverse saker för hon var jättehungrig. Hon är alltså pigg som en lärka idag.

Frågan är ju om hon var magsjuk eller om det kan varit något helt annat? Jag har inte känt mig det minsta konstig och har mått hur bra som helst. Jag håller också tummarna för att det bara var något konstigt, för jag vill verkligen inte bli magsjuk. Magsjuka, eller spyor är det värsta jag vet. Bryter nog hellre foten än spyr ett par gånger.

Mvh
Citera
2011-02-25, 16:28
Medlem
Gravid?
Citera
2011-02-25, 16:30
Medlem
Agda.83s avatar
Hände mej bara för några veckor sedan..
Hade varit hos min familj.. Åkte hem, gick upp ur sängenpå morgonen därpå och mådde skitdåligt.

Hela familjen/släkten hade blitt spysjuka, men jag klarade mig typ.Varken spydde eller sket.. Hade dock lite smärtor i magen, och var inte sugen på att äta på nån dag.

Antagligen så har hon som jag - Ett sjukt bra immunförsvar
Citera
2011-02-25, 16:39
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elije116
Gravid?
Nä, det tror jag inte. Fast visst finns möjligheten, det ska man inte blunda för.
Citat:
Ursprungligen postat av Agda.83
Hände mej bara för några veckor sedan..
Hade varit hos min familj.. Åkte hem, gick upp ur sängenpå morgonen därpå och mådde skitdåligt.

Hela familjen/släkten hade blitt spysjuka, men jag klarade mig typ.Varken spydde eller sket.. Hade dock lite smärtor i magen, och var inte sugen på att äta på nån dag.

Antagligen så har hon som jag - Ett sjukt bra immunförsvar
Jo. Visst borde det vara så att hon var magsjuk fast det aldrig bröt ut och hennes immunförsvar arbetade emot det? Det som isåfall oroar mig är att smittan lär väl hoppa till mig och jag vill inte bli sjuk.

Jag är visserligen ganska noga med att tvätta händerna och sprita mig, så vi håller tummarna. (I alla fall jag)
Senast redigerad av eribabsi 2011-02-25 kl. 16:42.
Citera
2011-02-25, 16:42
Medlem
dodeesoss avatar
Har hört att man kan bli förkyld i magen. Dvs att ett förkylningsvirus sätter sig i magen tarmarna.
Kan det vara något sånt?
Citera
2011-02-25, 16:45
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Har hört att man kan bli förkyld i magen. Dvs att ett förkylningsvirus sätter sig i magen tarmarna.
Kan det vara något sånt?
Jag har läst om förkyldning i magen, men det ska tydligen göra väldigt ont(?) och sambon har inte haft direkt ont, bara mått väldigt illa, ingen matlust och feber.
Citera
2011-02-25, 17:45
Medlem
pdngs avatar
Låter som nåt jag har haft några gånger. Kanske...3 gånger i hela mitt liv eller nåt.
Känner mig magsjuk men varken spyr eller springer på toa, och så har jag feber och nästa dag är jag helt återställd. Skitkonstigt.
Kanske någon form av mild matförgiftning?
Citera
2011-02-25, 17:55
Medlem
eribabsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdng
Låter som nåt jag har haft några gånger. Kanske...3 gånger i hela mitt liv eller nåt.
Känner mig magsjuk men varken spyr eller springer på toa, och så har jag feber och nästa dag är jag helt återställd. Skitkonstigt.
Kanske någon form av mild matförgiftning?
Håller med, skitkonstigt. Kan vara en mild matförgiftning. Visserligen åt vi av samma grädde & sylt till våra våfflor. Hon åt iofs fisk på jobbet tidigare på dagen (Tisdag), skulle väl varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in