2011-02-25, 13:39
Medlem
mr-panics avatar
Passar blodpudding med senap?
Senast redigerad av mr-panic 2011-02-25 kl. 13:41. Anledning: ångrade mig
Citera
2011-02-25, 13:43
Medlem
CompuTerrors avatar
Nej, men tycker du det är gott, så knock yourself out...
Citera
2011-02-25, 13:49
Medlem
Det låter inte som en så bra kombination.. men testa.
Citera
2011-02-25, 15:12
Medlem
christerys avatar
Senap och blodpudding, why not. Testa en, skinka senap och äppelmos är ju gott.

Jag funderar på att testa jordgubbar och tonfisk+ost i en klämd macka så varför inte...
Tror inte riktigt på den men tonfisk är gott, ost är gott och jordgubbar är gott så det kanske funkar.

Skall nog ha lite dijon på mackan (ena brödet på insidan) åxå. Naturligtvis bregott på utsidan så det blir gyllene.

Möjligtvis majjo istället för dijon på den andra - måste väl prova 2

Tycker den frågan ställs i https://www.flashback.org/t115601
Senast redigerad av christery 2011-02-25 kl. 15:19. Anledning: Skulle nog ligga i...
Citera
2011-02-25, 15:44
Medlem
Thubzers avatar
Då varken blodpudding eller senap faller mig i smaken låter det enligt min mening motbjudande.
Men smaken är som baken, så tror du att det kan vara gott så föreslår jag att du provar.
Citera
2011-02-25, 17:18
Medlem
Det går nog alldeles utmärkt. Själv så tycker jag att pepparotsås med blodpudding är "mumma"
Citera
2011-03-07, 13:40
Medlem
mr-panics avatar
Jag var hemma hos en kompis rätt ofta när jag var yngre. Hans pappa åt senap till i princip allt även till blodpudding. Jag tyckte att det verkade hur vidrigt som helst och jag vill nog inte prova heller. Jag vet folk som äter ketchup till det mesta men senap vill jag bara ha på varmkorv julskinka och ärtsoppa.
Citera
2011-03-07, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr-panic

Hm.. Blodpudding med senap ?

Lägg av, detta är en kanal med svenska eliten i matlagning återfinns! Då går det inte att hålla på att tramsa som du håller på med

Jag tycker du ska be om ursäkt. Inte mot mig personligen, men exempelvis mot andra här som har jobbat i högklassiga ställen som Riche i Stockholm med Tore Vretman. Folk här jobbar ju på fiskmagasinet i Göteborg. En guldkrog faktiskt, under Lennart Mannerströms befäl!

För att nämna några exempel
Senast redigerad av krigsmat 2011-03-07 kl. 14:23.
Citera
2011-03-07, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mr-panic

Det anstår icke dig att snacka skit om den svenska matkulturen!

Och säger du det kommer du få en fet smäll i tjockablängen så du får åka plingplongtaxi till nånstans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in