• 3
  • 4
2011-03-02, 01:05
Medlem
Teaterapa.
Citera
2011-03-02, 08:51
Medlem
blowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jippa86
men det bsta av allt INGEN av oss vet frens den dagen vi dr... spekulera kan vi men till vilken nytta?

det som hnder hnder och det som inte hnder hnder inte.

det str s hr att vi kommer brja mrka nr gud brjar ta tillbaka jorden och att satan har mindre tid till p sig.. mer krig, mer katastroffer osv osv osv.... och att alla falsk relgion ska utrottas frn jorden... hmm dr dera dr dom brjar tjaffna nu r en bra start...

vi kan omjligt rdda vr planet som den ser ut idag.. det vi gr nu ser vi resultat p om ca 50 r.

MEN det r ju tack vare gud och satan som onda och goda andra finns... det r s det brjade...

folk sger att det inte finns gud el jusus (gud r en titel precis som president s gud har ett nam som r jehova som str p ALLA kyrkor och i ALLA biblar.. svenska kyrkan bibeln har tagit bort det och sger herren men kollar man vad olika ord betyder dr bak i boken str dr att r jehova som r herrenes/guds nam... det r ingein lgn och har inget med att jehovas vittnen heter johvas vitten.. jv gr som jesus nr han levde..predikade till alla om guds kungarike ska komma osv och vi mnniskan fr evligt liv p jorden (paradiset)... dom 44 000 som jv snackar om r 44 000 random folk som fr hrksa i himmlen med gud och dom andra i guds regerning som d styr jorden.. mnniskan kan och kommer inte styra jorden--.. det r bevisat.

Du tycker inte sjlv att denna trden borde hra hemma i Religion?

Frresten, sluta predika p flashback. Det finns inget att vinna att argumentera hr ver huvud taget. Man kan banka pannan blodig, men det enda man kommer pverka r sitt egna ego. Dessutom predikar du nonsens, vilket minskar din chans fr gehr till 0.
Citera
2011-03-02, 20:20
Medlem
Navos avatar
Kan du inte vara tyst i stllet?
Vissa saker du sger stmmer inte alls som t ex att Gud och satan tvlar om vem som kan styra vrlden bst.
Sen s har varje mnniska en fri vilja. Att tro eller inte tro. Det r deras beslut. S lgg ner med ditt jvla Jehovas snack, fr dem brukar oftast tillgga massa skit som inte ens stmmer och smuttsar ner religionen.

Jag tror sjlv p Gud, men hller inte p predika.

Sen fr vi se om domedagen kommer eller inte.
Citera
2011-03-10, 15:05
Medlem
EiervonSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Navo
Kan du inte vara tyst i stllet?...
.

Allts, TS r ju lskigt vertygad om ngot som jag inte alls hller med om eller frstr logiken i, men visst fan r det intressant att man kan tycka s och TS tar upp och vill diskutera det...?
Citera
2011-03-10, 19:57
Medlem
Myggan.ses avatar
"sanningen"...
Tror du p allvar att ngon skulle ge upp sin nuvarande vrldsbild fr att en tomte p flashback med svrigheter att uttrycka sig i text kommer med "sanningen"?
Citera
2011-04-20, 02:25
Medlem
Lter som Jippa r ett mycket nystuderat vittne
Snart kommer du att lra dig att vrlden inte r s svart/vit som du tror
Citera
2012-07-09, 13:49
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revent
Jag r 15 r och har under hela livet tyckt att det bara r trams och bullshit med gud och jesus och demoner och satan och allt sdant, men nu dom senaste 2 ren har jag blivit lite nyfiken p allt snt och ville testa allt mjligt fr att f svar om det finns. s har frskt prata/reta upp dom onda och nu knner jag att det var ett riktigt stort misstag. Vill inte bertta vad jag gjorde och hur fr finns skert ngon som skulle testa. Nu r hela hemmet tokigt p ntterna eller nr jag e sjlv hemma, knner mig iaktagen, ser skymtnigar av saker rysningar i kroppen nstan hela tiden, och p ntterna brukar jag ofta vakna av att det knns som att ngon stryper mig. hr ven rster och konstiga ljud. Jag satt och prata fr ngon dag sen och pratade med min flickvn om det fr hon r kristen och har ganska bra koll p sdana hr saker, hon sa att dest mer man tnker p det och frsker hitta bevis dest gladare blir satan och han kommer troligtvis frska lura mig med att ex, kl ut sig till min slkting eller ngot. jag frgade ven om jag kunde f kontakt med andarna eller satan eller ngot men d blev hon hysterisk och sa att jag kan f en demon efter mig, demon r tydligen satans hgra hand eller vad man ska sga, dom gr vldigt otcka saker mot mig isfall. Finns det ngon som vet hur jag kan ta kontakt och kanske f tala med satan/en demon eller en ande utan att det blir katastrof?

S om jag frstr dig korrekt, du har gnat dig t svart magi, hxkraft eller liknande, har ftt ditt hus hemskt av demoner, blivit anfallen av demoner i smnen (aka sleep paralysis) och en del andra besvr. Du vet allts nu att andevrlden finns p riktigt.

Varfr skulle du d vilja samtala med demoner?? (fr att inte tala om satan lol)

Mrkrets och ljusets makter r verkliga, det r den lxan du ska lra dig av detta.

Det gr att framkalla orena andar om man vill men du kommer bara dra mer frbannelse ver dig, du kan rentav riskera att bli besatt. Det du mste frst r att det inte r ngon lek och om du talar med en demon s kommer den aldrig sga dig sanningen, dom har varit p jorden i tusentals r och kan enkelt verlista dig. Om du gnar dig t detta s kommer satan dra dig till honom och om du hller p tillrckligt lnge s kommer du f vldigt svrt att sluta. Det lter ologiskt men det r s ondskan fungerar, samma sak som med beroenden, alkohol/droger/promiskuitet etc. det r dligt fr dig men om du gr det tillrckligt mycket kommer du inte kunna vnda tillbaka. Du kommer bli beroende av svart magi, det r vldigt attraktivt och du kommer frlora ditt frstnd. S sluta med det p en gng.

Jag vet att det lter fnigt med Jesus&krlek osv. men det r satan som har gett oss den bilden av Jesus, skapad av massmedia Hollywood som r styrt av satanister. Jesus Kristus r vr frlsare, Han r ren krlek och kommer frlta dig fr allt men Han r ingen vekling och Han kommer komma tillbaka till jorden och denna gng med ett svrd. Se till att du str p rtt sida annars kommer du f ta del av Guds vrede. TS och Jehovas vittnen har fel i mycket men det r sant att satans nya vrldsordning (NWO) kommer snart, det finns inte mycket tid kvar att omvnda sig!

Det du behver gra r att befalla demonerna att lmna dig i Jesu namn. Tro p att Jesus r Guds son och att han dog p korset fr vra synder och teruppstod p den tredje dagen, sg sedan med din mun och i ditt hjrta att Jesus r Herre och du kommer f evigt liv. Om du anvnder Jesu namn mot demonerna kommer de att fly, det r det enda de fruktar. Vlsigna sedan ditt hus och om du har anvnt ockulta/frbannade objekt s br du brnna dem, iaf slnga ut dom ur ditt hus.

Kp sedan en bibeln, Guds ord, och ls den varje dag. Det finns s lite tid kvar, jag hoppas du fattar beslut.

M Gud vlsigna dig med vishet, omdme, frstelse och tro, I Jesu namn.
Senast redigerad av Hotshot777 2012-07-09 kl. 13:52.
Citera
2012-07-10, 13:20
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Andar och demorner har funnits p jorden lngt innan vi kom hit. Gud skickade ner en ngel vid namn lucifer till jorden fr att satan sa att han kunnt styra folket p jorden mycke brre n gud. och gud sa "ok" varsegod. Vi lever i dom sista dagan ooh vi mnniskor lever i den ondes vld. S folk som ser el kanprata med sina dda slcktingar det r att satans verk. Han vill lura oss mnniskor att det finn liv efter dden.... jodandar vet hur alla mnniskor varit s det blir inga problem fr dom att kl ut sig till ngon bortgngen slktning.

Str absult inget i bibel att man kommer till himlen el hevete... str bara att vi "svoer i dden" tills vi blir vckta igen.

Jag fr en "uppenbarelse" nr jag lser detta. Bankar du p ngonting? Trummor eller ngot annat rytmiskt?
Citera
2012-07-10, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Jag fr en "uppenbarelse" nr jag lser detta. Bankar du p ngonting? Trummor eller ngot annat rytmiskt?
Jag tycker det verkar vara Jehovasvinklat, de fr vl dricka tror jag.
Citera
2012-07-11, 15:12
Medlem
Citat:
Andar och demorner har funnits p jorden lngt innan vi kom hit. Gud skickade ner en ngel vid namn lucifer till jorden fr att satan sa att han kunnt styra folket p jorden mycke brre n gud. och gud sa "ok" varsegod. Vi lever i dom sista dagan ooh vi mnniskor lever i den ondes vld. S folk som ser el kanprata med sina dda slcktingar det r att satans verk. Han vill lura oss mnniskor att det finn liv efter dden.... jodandar vet hur alla mnniskor varit s det blir inga problem fr dom att kl ut sig till ngon bortgngen slktning.

Str absult inget i bibel att man kommer till himlen el hevete... str bara att vi "svoer i dden" tills vi blir vckta igen.

Vad kommer att hnda nr vi blir vckta d?
Citera
2012-07-11, 15:17
Medlem
tv-soffans avatar
Citat:
men det bsta av allt INGEN av oss vet frens den dagen vi dr... spekulera kan vi men till vilken nytta?
Du tycks veta en hel del om ngot som "INGEN av oss" vet. Srskola.
Citera
2012-07-11, 22:48
Medlem
longlegs avatar
Citat:
dom va goda och fick va i himmeln innan gud skickade ner dom till jorden fr att dom tyckte att dom kunde styra jorden bttre. ... deras ml hr nere r att f folk att inte tro p gud.

den som lever fr se vad som hnder med vrlden....

finns ju inga driekt bevis p att vi skapades via evolution... det r gissningar frn vetenskapen. var r sfall mellan mnniskan osv? och varfr utvecklas vi och andra djur inte mer.

bara fr att man inte kan se ngot s betyder det inte att det inte finns,,,

gustav vasa har funnits enligt bilder och texter osv.. men hur vet vi som lever nu att det r sant att han fanns p riktigt och levde? vi trffade inte han sfall har vl inte existerat?

Hur kan man f in s mnga stavfel p s lite text?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in