2011-02-27, 01:58
Medlem
Jippa86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdude.com
se p fan nnu en kristen fanatiker
jag sger inte att jag inte tror p ngon vre makt, men om det nu finns ngon s finns det ingen anledning att tro att onda krafter hrskar, det r mycket bttre att tro p godhet och att det finns en god vre makt. eller har jag fel?

men enligt bibel blev satan ner skickad hit fr att ta hand om jorden med sina onda andepolare dom va hr nere lngt innan oss mnniskor. klart det finns bde goda och onda andra men dom onda hrskar ver vrlden till gud ingriper och tar bort allt det. Finn redan tecken p att det hller p att hnda.
satans och hans andepolares enda grej dom r att f s mnga mnniskor som helt att inte tro p ngon gud. vi mnnikor lever i den mrket vld.. tydligen
Citera
2011-02-27, 04:42
Medlem
8-bits avatar
Trdar som denna som fr mig att tnka p srskola.
Citera
2011-02-27, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jippa86
men enligt bibel blev satan ner skickad hit fr att ta hand om jorden med sina onda andepolare dom va hr nere lngt innan oss mnniskor. klart det finns bde goda och onda andra men dom onda hrskar ver vrlden till gud ingriper och tar bort allt det. Finn redan tecken p att det hller p att hnda.
satans och hans andepolares enda grej dom r att f s mnga mnniskor som helt att inte tro p ngon gud. vi mnnikor lever i den mrket vld.. tydligen
jaha!? och vem har sagt att bibeln har rtt? bara det faktum att du studerat med jehovas gr dig till ett troll, s sluta frska skrmma upp folk, den enda som sprider ondska just nu r du.
Citera
2011-02-28, 01:03
Medlem
KaptenFranssons avatar
Citat:
skriv vad du vill veta d el nt... jag skriver slarvigt ibland jag vet.

Jag vet redan det du pratar om. Jag frsker bara sg till dig att du har fel.
Citera
2011-02-28, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8-bit

+1

hahaha
Citera
2011-02-28, 14:54
Bannlyst
Citat:
Andar och demorner har funnits p jorden lngt innan vi kom hit. Gud skickade ner en ngel vid namn lucifer till jorden fr att satan sa att han kunnt styra folket p jorden mycke brre n gud. och gud sa "ok" varsegod. Vi lever i dom sista dagan ooh vi mnniskor lever i den ondes vld. S folk som ser el kanprata med sina dda slcktingar det r att satans verk. Han vill lura oss mnniskor att det finn liv efter dden.... jodandar vet hur alla mnniskor varit s det blir inga problem fr dom att kl ut sig till ngon bortgngen slktning.

Str absult inget i bibel att man kommer till himlen el hevete... str bara att vi "svoer i dden" tills vi blir vckta igen.

Rolig historia, jag har ocks en.

Japaner och Kineser har alltid funnits p jorden lngtr innan vi knulla hit. Gud skickade ner en snopp vid namn Horificus till jorden fr satan ville ha sex, han sa gud var en fjollbg. och gud sa "ok" varegod. Vi lever i dom sista dagan ooh vi mnniskor knullar det gr ondt som vldtkt.
S folk som ser Kines kan prata med dda slcktingar det r Guds mensvrk. Han vill knulla oss mnniskor och det r fin hiv efter dden.... japaner vet hur mnniskor varit s det blir inga problem fr dom att kl ut sig till ngon bortgngen slcktning.
Citera
2011-02-28, 17:23
Medlem
Citat:
Andar och demorner har funnits p jorden lngt innan vi kom hit. Gud skickade ner en ngel vid namn lucifer till jorden fr att satan sa att han kunnt styra folket p jorden mycke brre n gud. och gud sa "ok" varsegod. Vi lever i dom sista dagan ooh vi mnniskor lever i den ondes vld. S folk som ser el kanprata med sina dda slcktingar det r att satans verk. Han vill lura oss mnniskor att det finn liv efter dden.... jodandar vet hur alla mnniskor varit s det blir inga problem fr dom att kl ut sig till ngon bortgngen slktning.

Str absult inget i bibel att man kommer till himlen el hevete... str bara att vi "svoer i dden" tills vi blir vckta igen.

s, lucifer och demoner frst? sen kom mnniskan? vad brka dom om d ifall det inte fanns ngra mnniskor att styra ver?
Citera
2011-03-01, 00:34
Medlem
Jippa86s avatar
dom va goda och fick va i himmeln innan gud skickade ner dom till jorden fr att dom tyckte att dom kunde styra jorden bttre. ... deras ml hr nere r att f folk att inte tro p gud.

den som lever fr se vad som hnder med vrlden....

finns ju inga driekt bevis p att vi skapades via evolution... det r gissningar frn vetenskapen. var r sfall mellan mnniskan osv? och varfr utvecklas vi och andra djur inte mer.

bara fr att man inte kan se ngot s betyder det inte att det inte finns,,,

gustav vasa har funnits enligt bilder och texter osv.. men hur vet vi som lever nu att det r sant att han fanns p riktigt och levde? vi trffade inte han sfall har vl inte existerat?
Citera
2011-03-01, 08:04
Medlem
blowns avatar
Citat:
dom va goda och fick va i himmeln innan gud skickade ner dom till jorden fr att dom tyckte att dom kunde styra jorden bttre. ... deras ml hr nere r att f folk att inte tro p gud.

den som lever fr se vad som hnder med vrlden....

finns ju inga driekt bevis p att vi skapades via evolution... det r gissningar frn vetenskapen. var r sfall mellan mnniskan osv? och varfr utvecklas vi och andra djur inte mer.

bara fr att man inte kan se ngot s betyder det inte att det inte finns,,,

gustav vasa har funnits enligt bilder och texter osv.. men hur vet vi som lever nu att det r sant att han fanns p riktigt och levde? vi trffade inte han sfall har vl inte existerat?

Hahahaha!

r det drfr du tror p andar, eller r det hur du frsvarar att du tror p andar?

Citera
2011-03-01, 21:15
Medlem
LucNNs avatar
Priceless! En undercover Jehova som rddar oss frn dogmatism.

Jag har sld min sj... jag menar, lita p mig, andar och demoner r faktiskt inte onda. De r bara dda slktningar. Lita p mig.
Citera
2011-03-02, 00:05
Medlem
Spaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8-bit
Bsta kommentaren!

Jag hade sjlv hoppats p att slippa all den hr jvla kristna skiten i denna forumsektion.
Citera
2011-03-02, 00:19
Medlem
Jippa86s avatar
men det bsta av allt INGEN av oss vet frens den dagen vi dr... spekulera kan vi men till vilken nytta?

det som hnder hnder och det som inte hnder hnder inte.

det str s hr att vi kommer brja mrka nr gud brjar ta tillbaka jorden och att satan har mindre tid till p sig.. mer krig, mer katastroffer osv osv osv.... och att alla falsk relgion ska utrottas frn jorden... hmm dr dera dr dom brjar tjaffna nu r en bra start...

vi kan omjligt rdda vr planet som den ser ut idag.. det vi gr nu ser vi resultat p om ca 50 r.

MEN det r ju tack vare gud och satan som onda och goda andra finns... det r s det brjade...

folk sger att det inte finns gud el jusus (gud r en titel precis som president s gud har ett nam som r jehova som str p ALLA kyrkor och i ALLA biblar.. svenska kyrkan bibeln har tagit bort det och sger herren men kollar man vad olika ord betyder dr bak i boken str dr att r jehova som r herrenes/guds nam... det r ingein lgn och har inget med att jehovas vittnen heter johvas vitten.. jv gr som jesus nr han levde..predikade till alla om guds kungarike ska komma osv och vi mnniskan fr evligt liv p jorden (paradiset)... dom 44 000 som jv snackar om r 44 000 random folk som fr hrksa i himmlen med gud och dom andra i guds regerning som d styr jorden.. mnniskan kan och kommer inte styra jorden--.. det r bevisat.
Senast redigerad av Jippa86 2011-03-02 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in