2011-02-24, 23:06
Medlem
woodwells avatar
Jag har under de senaste två veckorna haft fullt upp med att klia mig överallt och upptäckte nu att jag har fått små, små rosafärgade prickar lite här och var (rygg, sidan, bröstet, mage).
Jag har känt en otrolig press pga slarviga koster och träningspass som inte blir av och stressat upp mig över skola, jobbsökande och liknande. Har alltid haft problem med just stress och stressmage, men undrar nu om det har övergått i någon typ av eksem?

Jag smörjer in mig ofta med både olja och lotion, så det är inte torr hy som är felet.
Citera
2011-02-24, 23:09
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Jag skulle nog mer tippa på nässelutslag eller ser det ut som eksem? Nässelutslag kan komma vid stress ja.
Citera
2011-02-24, 23:11
Medlem
Du har ingen bild på eländet? Jag har haft eksem som kommer tillbaka då och då, tänkte ifall det kan vara något liknande. Dock är det svårt att förklara hur det ser ut, utan enklare att se på bild ifall jag kanske känner igen det. (Sen behöver det inte alls vara samma som jag har, men som sagt kanske enklare att hjälpa!)
Citera
2011-02-24, 23:15
Medlem
Troligtvis inte. Eksem är vad jag vet inte särskilt vanligt vid stress. Har du magsår (väldigt mörk avföring)? Migrän? Finns många olika stressymptom men aldrig hört talas om eksem.
Citera
2011-02-24, 23:22
Medlem
woodwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag skulle nog mer tippa på nässelutslag eller ser det ut som eksem? Nässelutslag kan komma vid stress ja.
Googlade nässelutslag och de ser ungefär ut så.
Citera
2011-02-25, 04:18
Medlem
fernebos avatar
Förra året fick jag eksemliknande utslag som kliade av bara sjutton på halsen, överkroppen och armarna. Detta inför en grej som jag var rätt nervös och stressade upp mig inför. Läkaren trodde att det var stressrelaterat och jag fick Tavegyl och nån kortisonsalva utskriven. Lindrade lite, men direkt efter att det jag stressat upp mig inför var över så försvann utslagen på bara några dagar. Så javisst! Man kan definitivt få utslag av stress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in