2011-02-24, 21:36
Medlem
http://svtplay.se/v/2336331/invandrare_ska_losa_gruvproblem

Ok, Maud ska alltså deportera gruvarbetare från Rosengård upp till malmfälten, intressant.
Kan man ta för givet att bidragen för invandrarna dras in, om man vägrar flytta till norrland för arbete i gruvindustrin?

Vad tror ni, kommer Maud att sätta hårt mot hårt?
I annat fall är ju det hon sagt, bara trams.
Citera
2011-02-24, 21:40
Medlem
Jag är inte invandrare men jag skulle ta ett jobb där uppe utan att blinka, men inte fan kommer hon ge mig ett jobb där inte

OnT: Blir dom erbjudna att flytta dit och få jobb och tackar nej borde dom bli av med bidrag ja, det hade vilken svensson som helst blivit iallfall.
Citera
2011-02-24, 21:48
Medlem
Apocalyptors avatar
Men det kanske är en bra idé. Då får vi reda på om somalier är lata, om araber är korkade och om negrer är något att ha överhuvudtaget.

Fast negrer syns nog dåligt nere i gruvmörkret så dom för jobba i dagsljus.

Hur många tjänster handlar det om?
Citera
2011-02-24, 21:48
Bannlyst
Jaha? Men svenskarna då?
Skulle också vilja ha ett gruvarbetsjobb för den feta lönen.
Citera
2011-02-24, 21:51
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Jaha? Men svenskarna då?
Skulle också vilja ha ett gruvarbetsjobb för den feta lönen.

Inget hindrar dig från att söka arbetet...
Citera
2011-02-24, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Inget hindrar dig från att söka arbetet...

Nej, men hade det varit "svenskar ska lösa gruvproblem", då hade den varit rasistiskt typ.
Sen skulle jag inte få ett sådant jobb nu p.g.a Maud.
Citera
2011-02-24, 21:57
Medlem
Jag tycker den där sekvensen som man visar somalierfamiljen samtidigt som kossan propagerar om företagsamma och högutbildade invandrare var jävligt lustig.
Citera
2011-02-24, 21:58
Medlem
Apocalyptors avatar
Citat:
Nej, men hade det varit "svenskar ska lösa gruvproblem", då hade den varit rasistiskt typ.

Det är vidrigt hur vissa ska bli gynnade utan att det får yppas en suck av kritik till förslag och lagar till förmån för de sk. invandrarna.

Skulle steken varit vänd hade varenda svensk kunnat få DO-pengar...
Citera
2011-02-24, 22:00
Medlem
tj.s avatar
Citat:

Såg du ens reportaget? Det handlar inte om att på något sätt kvotera in invandrare i gruvbranschen, snarare att de tillsammans med ungdomar - som är de grupper som har det svårast på arbetsmarknaden - har ett ypperligt tillfälle att få jobb i och med expansion inom den branschen. Bra att ni sverigedemokrater har sån suverän analytisk förmåga..
Citera
2011-02-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Såg du ens reportaget? Det handlar inte om att på något sätt kvotera in invandrare i gruvbranschen, snarare att de tillsammans med ungdomar - som är de grupper som har det svårast på arbetsmarknaden - har ett ypperligt tillfälle att få jobb i och med expansion inom den branschen. Bra att ni sverigedemokrater har sån suverän analytisk förmåga..

Men hon säger i slutet att det är svenskarnas rasism och fördomar som gör att invandrarna hamnar utanför arbetsmarknaden.. Helt bisarrt.

Nej, Invandrarna är utanför arbetsmarknaden eftersom de i stor utsträckning saknar utbildning och kan i ytterst få fall god svenska. Herregud vad jag hatar Maud, hon sjunker fan längre ner för varje uttalande hon gör.
Citera
2011-02-24, 22:11
Medlem
Dr.hankeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MkII
Men hon säger i slutet att det är svenskarnas rasism och fördomar som gör att invandrarna hamnar utanför arbetsmarknaden.. Helt bisarrt.

Nej, Invandrarna är utanför arbetsmarknaden eftersom de i stor utsträckning saknar utbildning och kan i ytterst få fall god svenska. Herregud vad jag hatar Maud, hon sjunker fan längre ner för varje uttalande hon gör.

Jo det där sista fick mig att gå i taket, hur kan den kossan stå och skylla på det svenska folket när det i själva verket är invandrarna som inte ens vill jobba.
Citera
2011-02-24, 22:20
Medlem
Durzons avatar
"nya svenskarna"
Detta begreppet är så jävla löjligt, varför kan man inte bara säga "invandrare"?
Ingen invandrare jag känner eller någonsin har talat med har haft något positivt att sga om ett sånt dumt begrepp som "nysvenskar". Jävla feta arslen som bara sitter på sina stolar och ska hålla på och använda en massa konstgjorda begrepp!! Äckligt.

Och den här jävla idioten vet jag inte vad man ska säga om..
Hon är ju bara så jävla patetisk med sitt skitsnack.

Lycka till att få upp en massa invandrare till gruvorna.
Norrland har aldrig varit poppis bland invandrare som kom från 1990 och framåt.
De sökte sig till städerna.

Mer utbildade och mer företagsamma?! Var fan får det jävla rövmiffot det ifrån?!
Det är ju bara en sån jävla pk-klyscha som helt enkelt inte kan överträffas.

Men sen ska man tänka på att bakom Maud står Reinfeldt och Borg.
Men dom låter henne klä skottt för vissa saker. Så kan dom sjävl gå ut sen och
leka duktiga inför svenska folket.
"ordning och reda i ekonomin" stod det på ett av moderaternas valaffischer.
Elpriserna och invandrare som gruvarbetare är väl hans definition på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in