• 1
  • 2
2011-02-24, 17:39
Medlem
Är det en kommissionärs roll att driva sin egen agenda?

Bör en kommissionär vara lyhörd för förändrade önskemål i EU-länderna eller se sig som stående över vanliga människor genom att trumpeta ut vad hon inte accepterar?

Har det här kommissionärsbeteendet blivit vanligt även bland andra kommissionärer-att dom tror sig stå leda ett slags europeiskt NWO?

Frågan uppkommer efter hennes delvis hätska utfall mot den del av europas befolkning som är skeptisk mot EUs migrationspolitik. Att kalla kritiska mot den förda politiken för främlingsfientliga har man vant sig vid. Men nu verkar hon även dra alla sunt skeptiska människor över en och samma kam.
Citat:
I flera EU-länder har främlingsfientliga partier inflytande över politiken, och detta har inte förbättrats av den ekonomiska och finansiella krisen som gjort många länder mer inåtvända och protektionistiska. Denna utveckling kommer jag aldrig att acceptera.

http://www.dn.se/debatt/eu-maste-ha-...rationspolitik
Citera
2011-02-24, 18:31
Medlem
Hon är en representant för Sverige, och som alla vet tycker vi som hon med tanke på vår hållning till invandring och kritik mot detta.
Citera
2011-02-24, 20:08
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulasnubben
Är det en kommissionärs roll att driva sin egen agenda?

Bör en kommissionär vara lyhörd för förändrade önskemål i EU-länderna eller se sig som stående över vanliga människor genom att trumpeta ut vad hon inte accepterar?

Har det här kommissionärsbeteendet blivit vanligt även bland andra kommissionärer-att dom tror sig stå leda ett slags europeiskt NWO?

Frågan uppkommer efter hennes delvis hätska utfall mot den del av europas befolkning som är skeptisk mot EUs migrationspolitik. Att kalla kritiska mot den förda politiken för främlingsfientliga har man vant sig vid. Men nu verkar hon även dra alla sunt skeptiska människor över en och samma kam.
Så vad hon säger är att när länder går till demokratier från diktaturer så flyr folk till Europa. Då kan man fråga sig vilka dessa demokratiflyende människor är, varför de måste fly från sina hemländer och hur de ställer sig till demokratin i Europa.

Ska EU verkligen vara ett skyddsläger för gamla fångvaktare, tortyrledare och så vidare? Vad är skyddsbehovet för folk som VARIT förföljda?

Men det största problemet med Cecilia Malmström är att hon aldrig någonsin lyssnar på någon annan, och vill påtvinga det svenska systemet på övriga europeiska länder. Det är aldrig någon som sagt någonting illa om en gemensam flyktingpolitik, Italien t ex skulle nog göra volter av lycka om de blev tillåtna att slussa vidare sina anländande flyktingar. Däremot har flera länder starkt emotsatt sig att de skulle behöva tvingas släppa in lika stor andel flyktingar, anhöriga och liknande som Sverige. De vill alltså inte ens göra det sett till antal, då kan ni ju haja hur emot de är att göra det per capita...

Nej, Cecilia Malmström har jag aldrig gillat. Jag som folkpartist gillade till och med Wallström bättre...
Citera
2011-02-24, 20:13
Moderator
Strix m/94s avatar
Kommissionärerna skall inte driva nationella agendor, utan se till EUs bästa. Malmström har nog en rätt svag lojalitet med Sverige, men desto starkare med EU. Att resultat från demokratiska val i medlemsstaterna imponerar föga på kommissionären, tror jag vi kan betrakta som faktum.
Citera
2011-02-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omregistrerad
Hon är en representant för Sverige, och som alla vet tycker vi som hon med tanke på vår hållning till invandring och kritik mot detta.
Hon ska vara lite självständig verkar det
Citat:
En kommissionär får inte ta instruktioner från någon nationell regering.
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Så vad hon säger är att när länder går till demokratier från diktaturer så flyr folk till Europa. Då kan man fråga sig vilka dessa demokratiflyende människor är, varför de måste fly från sina hemländer och hur de ställer sig till demokratin i Europa.

Ska EU verkligen vara ett skyddsläger för gamla fångvaktare, tortyrledare och så vidare? Vad är skyddsbehovet för folk som VARIT förföljda?

Men det största problemet med Cecilia Malmström är att hon aldrig någonsin lyssnar på någon annan, och vill påtvinga det svenska systemet på övriga europeiska länder. Det är aldrig någon som sagt någonting illa om en gemensam flyktingpolitik, Italien t ex skulle nog göra volter av lycka om de blev tillåtna att slussa vidare sina anländande flyktingar. Däremot har flera länder starkt emotsatt sig att de skulle behöva tvingas släppa in lika stor andel flyktingar, anhöriga och liknande som Sverige. De vill alltså inte ens göra det sett till antal, då kan ni ju haja hur emot de är att göra det per capita...

Nej, Cecilia Malmström har jag aldrig gillat. Jag som folkpartist gillade till och med Wallström bättre...
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Kommissionärerna skall inte driva nationella agendor, utan se till EUs bästa. Malmström har nog en rätt svag lojalitet med Sverige, men desto starkare med EU. Att resultat från demokratiska val i medlemsstaterna imponerar föga på kommissionären, tror jag vi kan betrakta som faktum.
Nej jag får också uppfattningen att kommissionen ska tillvarata EUs intressen-inte leka moder Theresa. Och EUs intressen kan stå i motsatsförhållande till att ta hand om hur många som helst av vad som helst

Jag är lite tveksam till hennes marknadsföring av sig själv som godhetsapostel
Citat:
Det är den institution som har till uppgift att tillvarata unionens gemensamma intressen.[2]
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Europeiska_kommissionen
Citera
2011-02-24, 23:38
Medlem
Citat:

Cecilia Malmström representerar inte Sverige.

Hon är den svenska kommissionären vilket är ngt helt annat. Kommissionärerna får inte hyra några som helst preferenser mot ett specifikt land. Det vore att bryta mot fördragen.

Blir man utsedd till att sitta i den Europeiska kommissionen är man Europé framför allt annat och skall se till Unionens bästa framför enskilda länder. Protektionism är inte till unionens bästa. Case closed.
Citera
2011-02-25, 00:33
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:

Hon är väl snarare representant för den
svenska politiska adeln och deras åsikter
än svenskar i gemen...
Citera
2011-02-26, 18:42
Medlem
Carmonas avatar
Så länge Cecilia Malmström inte räknar fel på 40 000 miljarder så tycker jag hon är en värdig representant för oss i eu.

Tror också det är bra med lite invandring till oss i eu. Speciellt till den nordliga delen av eu som kallas sverige. I sverige börjar det bli en alltmer äldersstigen population.

Whitetrash-ungdomen som egentligen faktiskt växt upp med kanske bland de bästa förutsättningarna i världen går trots det bara runt mest och gnäller på att deras egen situation är invandrarnas fel. Alltså att invandrarna tar deras jobb eller att invandrarna lever på birag.(argumentationen brukar vara situationsanpassat) Detta eftersom svenska white-trash ungdomen är för lata och ointelligenta att göra något åt sin egen situation.

förr = vikingar
nuläge = gnälligt äckligt white-trash
Senast redigerad av Carmona 2011-02-26 kl. 19:14.
Citera
2011-02-27, 00:00
Medlem
the_dude82s avatar
Jag har tidigare noterat att kommissionen drivet en helt egen agenda på det här området, tvärt emot vad flera tunga medlemsländer (tyskland, frankrike, italien, grekland, nu kanske även UK) önskar. Sverige är väl snart det enda landet i EU som kräver totalt fri invandring utav parasiter och kriminella. På sikt torde ju det här leda till en ren konfrontation mellan kommissionen och EU:s regeringar, när dessa känner sig allt mer pressade av en växande nationalistisk opinion som också företräds i de nationella parlamenten samtidigt som ekonomierna krymper. Då är det inte omöjligt att Malmström en dag måste offras. Malmström är en fullständigt vidrig människa och folkfiende. Någon som vet om hon är judinna?
Citera
2011-02-27, 07:24
Medlem
Bonzo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Jag har tidigare noterat att kommissionen drivet en helt egen agenda på det här området, tvärt emot vad flera tunga medlemsländer (tyskland, frankrike, italien, grekland, nu kanske även UK) önskar. Sverige är väl snart det enda landet i EU som kräver totalt fri invandring utav parasiter och kriminella. På sikt torde ju det här leda till en ren konfrontation mellan kommissionen och EU:s regeringar, när dessa känner sig allt mer pressade av en växande nationalistisk opinion som också företräds i de nationella parlamenten samtidigt som ekonomierna krymper. Då är det inte omöjligt att Malmström en dag måste offras. Malmström är en fullständigt vidrig människa och folkfiende. Någon som vet om hon är judinna?
Vilken skillnad i linje menar du? Om du syftar på hela "Eurabia"-myten med "60 miljoner neeegrer till EU" så är samtligt vinklat till felaktigheter baserat på tabloidnivå-lögn.

Sarkozy har ju fått en del stryk, men det är snarare därför att kommissionen vill vara korrekt även när hård kritik ges och därför att Sarkozy är en dramatisk liten typ oavsett ämnesområde.

Sverige har däremot en tendens att ha helt andra åsikter i I&I-frågor, ja. EU-kommissionen har tidigare åtminstone konstaterat att vi "lägger mycket pengar till lågt resultat" i jämförelse med andra EU-länder.
Citera
2011-02-27, 10:56
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Vilken skillnad i linje menar du? Om du syftar på hela "Eurabia"-myten med "60 miljoner neeegrer till EU" så är samtligt vinklat till felaktigheter baserat på tabloidnivå-lögn.

Sarkozy har ju fått en del stryk, men det är snarare därför att kommissionen vill vara korrekt även när hård kritik ges och därför att Sarkozy är en dramatisk liten typ oavsett ämnesområde.

Sverige har däremot en tendens att ha helt andra åsikter i I&I-frågor, ja. EU-kommissionen har tidigare åtminstone konstaterat att vi "lägger mycket pengar till lågt resultat" i jämförelse med andra EU-länder.

Det är väl ganska välkänt att kommissionen med malmström i spetsen driver en annan, mer starkt anti-vit, linje än medlemsstaterna. Det rapporteras ganska löpande om detta i media. Jag startade t.ex. en tråd om samma sak angående en dn artikel på samma ämne för bara en liten tid sedan:

https://www.flashback.org/t1415901

Eurabia är kanske en myt, det beror väl på vad man lägger i begreppet. Det är ju helt uppenbart att man verkar vilja integrera EU alltmer med arabvärlden. Det säger man ju rakt ut varenda gång man får chansen. 60 miljoner negrer eller 40 miljoner som är den siffra jag minns att jag hört.. det spelar inte så stor roll för mig exakt vilket ramverk man använder när man vill förinta de europeiska folken. Det är ju det som är det viktiga.
Citera
2011-02-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Det känns som om hon är en "hal jävel"

Håller PK-sverige på gott humör samtidigt som hon ryggdunkar EU-kollegorna med restriktiva avtal.

Å ena sidan kör hon PK-köret
Citat:
– Vi behöver invandrad arbetskraft för att säkra vår ekonomiska överlevnad. Jag kommer att fortsätta ta fler steg mot en mer inkluderande politik för arbetskraftsinvandring till EU de kommande åren, sa EU-kommissionär Cecilia Malmström i ett uttalande.

http://www.arbetsmarknaden.se/Articl...=75734&c=37448
Sedan åker hon diskret till Turkiet för att se till att dom stoppar Afrikaner på plats
Citat:
EU hopes Turkey deal will keep out African migrants

EU home affairs commissioner Cecilia Malmstrom said Turkey is "an important transit country" for migrants and welcomed the political deal on the readmission agreement.

http://euobserver.com/9/31872
Senast redigerad av gulasnubben 2011-02-27 kl. 19:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in