Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-02-24, 16:33
  #1
Medlem
Känner nån till skvaller om Villa Pauli i Djursholm o ägarn Arnfinn Röste? Jag ha träffat han nån gång o han var verklit konstig. Nu hörde ja att han ha massor skulder o att Villa Pauli håller på å gå i KK. Stämmer d? Ska kolla me lite kompisar som bor i Djurssan, men ni här brukar ju veta de saftigaste skvallren....

Hitta ba de här på nätet just: http://danderyd.yourvoice.se/insynTr...3&nodeid=21776
Citera
2011-02-24, 17:57
  #2
Medlem
Har träffat honom några gånger och fyfan va otrevlig han är, och ja det stämmer villa pauli håller på att gå i konkurs.
Citera
2011-02-25, 00:42
  #3
Medlem
dotboys avatar
För böfvelen ! Betyda detta att etablissemanget ifråga icke kommer att kunna erbjuda den dagliga champangen åt sina gäster ?
Å hur blifva det med de unga jäntorna "till kaffet" ?
Citera
2011-05-26, 09:06
  #4
Medlem
KK snart?

att skatteverket under perioden 070804-100501
har riktat 13 betalningsuppmaningar mot Villa Pauli AB. Villa Pauli AB förekommer
även med 2 betalningsanmärkningar hos kronofogden. Dessutom förekommer styrelseledamoten
och verkställande direktören Arnfinn Röste med en skatteskuld hos kronofogden
för indrivning med ett belopp som uppgår till 11.414.053 kr. Arnfinn Röste
är även ledamot och verkställande direktör i Reijmyre Glasbruk AB, som har ett ak2
tuellt skuldsaldo hos kronofogden uppgående till 1.241.013 kr. Dessutom har skatte-verket under perioden 071006-100403 riktat 13 betalningsuppmaningar mot Reijmy-re Glasbruk AB.
Citera
2012-01-04, 10:27
  #5
Medlem
Råkade ut för en obehaglig incident med den här personen och bestämde mig för att googla på "Arnfinn Röste". Hittade den här tråden, men i övrigt verkar hans google resultat totalt fejkade. Samma uppblåsta texter överallt. Vem gör en fansida över sig själv? På wikipedia har samma skräp kopierats in (där kan man se i diskussionsforumet att många tycker att han är suspekt).
Vem är den här figuren?
Varför äger han Villa Pauli?
Har han gått i konkurs eller inte?
Citera
2012-01-04, 14:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djursholm2012
Råkade ut för en obehaglig incident med den här personen och bestämde mig för att googla på "Arnfinn Röste".

Berätta gärna mer om din obehagliga incident.
Citera
2012-01-04, 21:15
  #7
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dotboy
För böfvelen ! Betyda detta att etablissemanget ifråga icke kommer att kunna erbjuda den dagliga champangen åt sina gäster ?
Å hur blifva det med de unga jäntorna "till kaffet" ?
Ack så löjligt skrivet. Det visar att du har noll koll.

Vad som är tråkigt, däremot, är om den otroligt fina "festvåningsherrgården" inte längre finns tillgänglig för bröllop, fester, jubileum. Kommer sakna vackra Villa Pauli efter att man inte längre kan se de vackra väggmosaikerna i biblioteket eller slänga in en slant i önskebrunnen (om den ens finns kvar idag) längre, efter att nån oljesheik köpt upp den.
Citera
2016-04-08, 20:43
  #8
Medlem
Finns det någon uppdatering här?

Ryktas om KK igen.

mvh
Citera
2016-04-20, 09:02
  #9
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Finns det någon uppdatering här?

Ryktas om KK igen.

mvh

Om jag förstår det rätt ägs Villa Pauli av det här bolaget: http://www.allabolag.se/5565565149/bokslut

Ingen direkt munter läsning, även om resultatet vid en snabbkoll antagligen delvis kan förklaras av överavskrivningar.
Citera
2016-04-21, 16:07
  #10
Medlem
Vad är detta för bolag som Röste har med en konstig omsättning på 10 millar och inga anställda?
Vad sysslar bolaget med, någon som vet?

http://www.allabolag.se/5566881305/N...ternational_AB
Citera
2016-09-26, 10:51
  #11
Medlem
SibirienKalles avatar
Det verkar som om en ny klubb, kallad Djursholm Country Club, drar igång på Villa Pauli under hösten.

Jag är inte säker, men om jag förstått rätt så har själva fastigheten samma ägare, men några personer hyr/arrenderar villan för att driva den nya klubben.
Citera
2017-05-09, 13:23
  #12
Medlem
Som jag har förstått det kostar de 250k att bli medlem.. Märkligt upplägg då klubben inte har hyrt mer än några få år.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback