• 1
  • 2
2011-02-24, 16:20
Medlem
Vill casha ut en helt ny BMW 3 serie cabbe som kostar ~0,5 mille.

Enligt uppgifter så rapporterar bilförsäljaren (BMW Bilcentralen) till finansinspektionen om man kommer med en väska full med kontanter, men vad skulle FI kunna göra åt det? Ringa upp mig och fråga var pengarna kommer ifrån? Jag har en någorlunda sjyst inkomst annars.
Senast redigerad av Rappy 2011-02-24 kl. 16:29.
Citera
2011-02-24, 16:31
Medlem
Nikromas avatar
Varför ska du betala det kontant?
Citera
2011-02-24, 16:32
Medlem
Lite udda att ha 500 000 i cash... men om väskan är fylld med vita pengar är det väll inga konstigheter, ser inte vad FI skulle ha emot de... Frågan är ju om den är det? varför har du allt i cash?
Citera
2011-02-24, 16:36
Medlem
SilentVictorys avatar
Ingen normal människa har 500.000 kronor i kontanter hemma.

Brukar oftast handla om brottslingar, så nog kan du räkna med att de lär undra vart pengarna kommer ifrån.

Men är det vita pengar så har du ju inte att dölja.
Citera
2011-02-24, 16:39
Medlem
Vita pengar, tar ut allt från banken (har inget i kontot).
Citera
2011-02-24, 16:45
Medlem
SmexXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy

Då är det inga problem
Citera
2011-02-24, 16:47
Medlem

Då är dom alltså ute efter folk som har svarta pengar
Citera
2011-02-24, 16:56
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappy
Då är det inga problem i och med att du har bevis (bankens register) på att det är vita pengar, hade du sparat pengarna i madrassen hade det varit svårare då du inte skulle kunna visa att det inte är svarta pengar.

Ha det så kul med bilen .
Citera
2011-02-24, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eXtremo
Då är det inga problem i och med att du har bevis (bankens register) på att det är vita pengar, hade du sparat pengarna i madrassen hade det varit svårare då du inte skulle kunna visa att det inte är svarta pengar.

Ha det så kul med bilen .

Helt ärligt, har aldrig förstått mig på skiten...
Säg att du har 200,000 kr kontant som du sparat hemma,och du ska casha ut en bil..
Varför vill bilhandlaren veta vart pengarna kommer ifrån... Han får ju bilen såld, punkt slut..
Han blir nöjd, köparen blir nöjd = allt frid och fröjd.... ingen behöver veta något mer...
Citera
2011-02-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Helt ärligt, har aldrig förstått mig på skiten...
Säg att du har 200,000 kr kontant som du sparat hemma,och du ska casha ut en bil..
Varför vill bilhandlaren veta vart pengarna kommer ifrån... Han får ju bilen såld, punkt slut..
Han blir nöjd, köparen blir nöjd = allt frid och fröjd.... ingen behöver veta något mer...

Bilhandlaren skiter väl egentligen i var pengarna kommer ifrån. Men enligt penningtvättlagen är han skyldig att rapportera större kontantköp. Annars är det han som får problem och kan få verksamheten stängd.
Citera
2011-02-24, 20:18
Medlem
Sen är det ju inte säkert att bilhandlaren går med på att sälja en bil till dig om betalningen sker kontant.
Om jag vore bilhandlare skulle jag nog be dig sätta in stålarna på ditt konto så att du kunde betala med en banköverföring eller kort.
Citera
2011-02-24, 22:23
Medlem
Det brukar inte vara särskilt uppskattat att betala bilar i dessa summor kontant. Hör efter så de verkligen accepterar det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in