• 1
  • 2
2004-09-01, 08:38
Medlem
WeeMans avatar
Kan någon rekomendera en sån?
Citera
2004-09-01, 09:18
Medlem
Leonardo´s på Sveavägen (i närheten av korsningen till Odengatan). God mat oavsett vad du beställer.
Citera
2004-09-01, 09:39
Medlem
candygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serben
Leonardo´s på Sveavägen (i närheten av korsningen till Odengatan). God mat oavsett vad du beställer.
Jag instämmer.
Citera
2004-09-01, 10:09
Medlem
terreces avatar
Lo Scudetto på Åsögatan nära Renstiernasgatan (Södermalm iofs). Tveklöst bästa italienaren i stan. Inget snack.
Citera
2004-09-01, 15:29
Medlem
-jOE!s avatar
Har nog inte varit på någon ritkigt bra Italienare när jag tänker efter, men kolla på AOS för samtliga:

http://www.alltomstockholm.se/section/restaurants/
Citera
2004-09-01, 16:32
Medlem
LadyTieras avatar
Stolen var helschysst när min far var kock där, har inte ätit där på runt 6 år nu, men lokalerna och maten var superba när jag var där.
Citera
2004-09-01, 16:34
Medlem
Svalbards avatar
Har någon här testat Döden i grytan på Norrtullsgatan? Den fick väldigt
bra betyg i DN och jag är ganska sugen på att testa den själv.
Citera
2004-09-01, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Serben
Kanonställe!! Bra mat, bra stämning, bra personal
Citera
2004-09-02, 17:21
Medlem
Drexls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svalbard
Har någon här testat Döden i grytan på Norrtullsgatan? Den fick väldigt
bra betyg i DN och jag är ganska sugen på att testa den själv.

Döden i grytan är en utsökt restaurang med STORA portioner, god mat och bra service. Kan jag varmt rekommendera. Lo Scudetto är dock fortfarande favoriten men det var ett tag sedan jag var där sist. Och sist men inte minst om man står ut med sorlet så är Kol & Kox mycket trevligt med ett bra grappa-urval.

Vill samtidigt höja ett varningens finger för La Famiglia som enbart lever på gamla meriter och dessutom inte kan plocka fram en grappa värd namnet.

Mvh
Citera
2004-09-02, 17:34
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMan
Kan någon rekomendera en sån?
Kol o kox på Olofsgatan nära hötorget!
Citera
2004-09-02, 18:32
Medlem
Robert_Goatses avatar
La Cucina
Renstiernas Gata 19
http://www.menyer.se/info.asp?RestaurangID=1699

Jag rekommenderar deras
"Vermicelli ai frutti di mare"
Spaghetti, calamari, scampi, vongole och musslor i tomatsås.

Bäst i stan!
Citera
2004-09-02, 18:48
Medlem
Tarantino - på Roslagsgatan, nästan längst bort mot Roslagstull. Var fantastiskt bra för några år sedan åtminstone. Har inte varit där sedan förra sommaren dock. Litet, boka bord.

Döden i grytan - Norrtullsgatan, prova t.ex bistecca (stavning?), biffstek, som beställs i den storlek du vill ha den. Mycket god mat ö h t, men biffsteken står i klass för sig. Samma familj har även "Den gamle och havet" på Nybrogatan, som åtminstone för några år sedan var en bra budgetitalienare.

Markoolios italienska pizzarestaurang vid odenplan, sägs ha väldigt bra budgetmat förutom de bra pizzorna. Har dock aldrig varit där själv. Il forno nånting heter den tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in