2011-02-24, 11:59
Medlem
perezhiltohs avatar
hej,

var på banken och blev erbjuden mastercard vilket jag tackade ja till.

kvinnan på banken sade att det är helt gratis då det ingår i sånt här "enkla vardagen".

är det helt gratis för mig? har en kredit på 5000 varje månad. kostar det inte att ta ut pengar och blir det ingen ränta?

mvh
Senast redigerad av perezhiltoh 2011-02-24 kl. 12:17.
Citera
2011-02-24, 13:03
Medlem
wwtfsmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perezhiltoh
hej,

var på banken och blev erbjuden mastercard vilket jag tackade ja till.

kvinnan på banken sade att det är helt gratis då det ingår i sånt här "enkla vardagen".

är det helt gratis för mig? har en kredit på 5000 varje månad. kostar det inte att ta ut pengar och blir det ingen ränta?

mvh

Du har upp till 60 dagar räntefri kredit på alla köp i butik. Kontantuttag från kreditkort brukar kosta en liten avgift och ränta från första dagen. Vanligtvis brukar man ha ett annat bankkort för kontantuttag så slipper man betala avgifter och onödig ränta. Så kör du på det sättet kommer du inte behöva betala några avgifter alls, förutsatt att du betalar din kredit när fakturan kommer.
Citera
2011-02-25, 00:07
Medlem
Whiteliess avatar
Repeterar bara ovanstående, det de tjänar pengar på är när du gör kontantuttag på kortet (gör INTE detta, då tas uttagsavgifter + ränta från första dagen) samt om du inte betalar beloppet inom 59 dagar.

Utöver det är det gratis inkl reseförsäkringen osv det innehåller.
Citera
2011-07-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitelies
Repeterar bara ovanstående, det de tjänar pengar på är när du gör kontantuttag på kortet (gör INTE detta, då tas uttagsavgifter + ränta från första dagen) samt om du inte betalar beloppet inom 59 dagar.

Utöver det är det gratis inkl reseförsäkringen osv det innehåller.

Bumpar med en fråga som kanske någon annan kan svara på.

Är det helt säkert att ränta tas ut från första dagen, står ju på deras hemsida att det är räntefri kredit i 60 dagar? Är det särskilda villkor för kontantuttag?

www.seb.se/mastercard
Citera
2011-07-15, 20:37
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullarRunt
Bumpar med en fråga som kanske någon annan kan svara på.

Är det helt säkert att ränta tas ut från första dagen, står ju på deras hemsida att det är räntefri kredit i 60 dagar? Är det särskilda villkor för kontantuttag?

www.seb.se/mastercard

Finns mig veterligen ingen bank på svensk marknad som erbjuder kreditkort med kontantuttag utan avgift och ränta från första dag. Räntefri kredit i upp till 2 månader är väl förmånligt nog?

Betänk också att det banken tjänar pengar på är när folk inte har råd att betala fakturan utan rullar den framför sig med bara minimiinbetalningen...

Kunder som betalar fakturan direkt varje månad är ren förlustaffär för banken. Tillräckligt många trillar alltså dit för att det skall vara lönsamt för bankerna att erbjuda dessa kort "gratis".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in