2011-02-24, 09:52
Medlem
Polisen slog till mot en man efter en längre tids spaning. Mannen hade 3 kilo narkotika på sig och en nyckel till en förvaringsbox som innehöll ytterligare 20 kilo. Enligt GT är mannen i 25-årsåldern medans GP säger att han är född 75. Är det någon som vet vem det rör sig om? När det rör sig om sådana här mängder så är det sällan frilansare utan oftast kopplat till något gäng eller gruppering. Någon som vet vilket?

http://gt.expressen.se/nyheter/1.234...g-av-narkotika
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....lag-i-nordstan
Citera
2011-02-24, 10:02
Medlem
batmanfittas avatar
Skall troligen vara född -85 och inte -75!

Har mina gissningar vem det kan vara, dock alldeles för tidigt att outa någon.
Ska höra mig för lite gällande detta...
Citera
2011-02-24, 11:59
Medlem
Är de cola vet ja nog vem de är......knas äna
Citera
2011-02-24, 20:44
Medlem
det stinker informatörsjobb lång väg
Citera
2011-02-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
Tycker du att det är dåligt att det försvinner 23kg knark från gatorna?

det beror på. var det cannabis så är det dåligt. eftersom att har ungdomar tillgång till det, så brukar dom hålla sig borta från alkoholen, som dödar betydligt fler

det måste ju ha varit cannabis. vem fan samlar 20+ kilo koks på samma ställe? tror dom hade spritt ut det lite mer.
Citera
2011-02-25, 14:08
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wraang
det beror på. var det cannabis så är det dåligt. eftersom att har ungdomar tillgång till det, så brukar dom hålla sig borta från alkoholen, som dödar betydligt fler

det måste ju ha varit cannabis. vem fan samlar 20+ kilo koks på samma ställe? tror dom hade spritt ut det lite mer.

Nej, det skall det inte röra sej om. Det skall röra sej om ett "vitt pulver" enligt polisen. Polisen misstänker att det är amfetamin eller kokain men dom inväntar labanalys.

Troligtvis är det väl att det rör sej om amfetamin. Det brukar vara tjack när det handlar om dessa kvantiteter och det är absolut ingen ovanlighet att polisen då och då springer på dessa mängder.
Det är dock betydligt ovanligare att polisen finner kokain i dessa kvantiteter.
Citera
2011-02-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wraang

Håller till viss del med dig. Problemet är ju att 23kg Cannabis (som det nu inte är) hade gynnat den organiserade brottsligheten som alltid är skadlig för samhället hur man än vrider och vänder på det. Tyvärr säljs ju inte Cannabis av staten eller via utskänkningstillstånd. Däremot tror jag inte att Cannabis håller ungdomar borta från alkohol.

On Topic:
Om det är cola, är det inte fråga om livstid på den mängden? Kan inte straffsatserna alls ska jag erkänna men kan det bli livstid även på amfetamin? 23kg Pulver kan ju ställa till en del oreda i samhället oavsett om det är cola eller Affe. Antar att det är ganska koncentrerat när det är sånna mängder också.
Man hör inte mycket i media om det här, något som någon vill tysta ner? Jag får en känsla av att det blir många gripande runt det här beslaget i slutändan och att någon kändare organisation nyss gick miste om en del pengar. Ingen som sitter p info eller vill sprida lite gåtfulla rykten?
Citera
2011-02-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
On Topic:
Om det är cola, är det inte fråga om livstid på den mängden? Kan inte straffsatserna alls ska jag erkänna men kan det bli livstid även på amfetamin?
Narkotikabrott kan inte ge livstid! 10 - 14 år är max.
Citera
2011-02-25, 19:59
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Narkotikabrott kan inte ge livstid! 10 - 14 år är max.

Precis. Skulle tro på 10 år, oavsett om det rör sej om tjack eller kokain. Det är mycket ovanligt att narkotikabrott ger mer än 10 år. (om det är amfetamin så är det absolut inte omöjligt att det bli mindre, typ 8 år eller nått. Men kokain bör ju ge 10 år. Minst. Även om det är sällsynt med högre straff)

Hade det rört sej om 23kg heroin så kanske det hade slutat på maxstraff.
Citera
2011-02-26, 14:35
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem