2011-02-23, 23:32
Medlem
Tjenare,

r det ngon som vet ngot stt jag kan gra en .bat fil eller ntt som kan starta om min router per automatik? Jag har ett bot program som str och kr hela dagarna och ibland s blir mitt IP bannat, d mste jag f ett nytt genom att starta om routern "manuellt"(genom webblsaren). Jag har redan testat att anvnda en .bat fil dr det str shr:
ipconfig /release
ipconfig /renew

det funkade inte, jag vill allts g in och starta om min router helt inte bara f ett nytt IP genom DHCP eller vad det nu heter.. Om ni undrar vad det r jag bottar s r det Diablo II
Citera
2011-02-24, 00:12
Medlem
vad r det fr router? tror det kan bli knepigt
Citera
2011-02-24, 00:35
Medlem
Kp en ny CD-key bara.
Citera
2011-02-24, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lukazon
Tjenare,

r det ngon som vet ngot stt jag kan gra en .bat fil eller ntt som kan starta om min router per automatik? Jag har ett bot program som str och kr hela dagarna och ibland s blir mitt IP bannat, d mste jag f ett nytt genom att starta om routern "manuellt"(genom webblsaren). Jag har redan testat att anvnda en .bat fil dr det str shr:
ipconfig /release
ipconfig /renew

det funkade inte, jag vill allts g in och starta om min router helt inte bara f ett nytt IP genom DHCP eller vad det nu heter.. Om ni undrar vad det r jag bottar s r det Diablo II

ipconfig /release
ipconfig /renew
D frnyar du lnet av ipadress frn routern/brandvgg.
varfr blir du bannad? och r det din interna adress som blir bannad?
Annars testa med ipconfig /flushdns
Citera
2011-02-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MELLONPICKER
ipconfig /release
ipconfig /renew
D frnyar du lnet av ipadress frn routern/brandvgg.
varfr blir du bannad? och r det din interna adress som blir bannad?
Annars testa med ipconfig /flushdns

Antar att det inte r min interna ip som blir bannad nej, jag kan hur ltt som helst komma runt dessa temp bans manuellt dock. Man blir bannad om man gr in och ut ur servrar/loggar in och ut frn battlenet fr snabbt.
Citera
2011-02-24, 09:25
Medlem
6E303062s avatar
Tja, du kan ju alltid kolla upp vad det r fr address som weblsaren gr till nr du startar om den, och se om du kan f samma effekt om du "hmtar" den med wget eller likn.
Citera
2011-02-25, 00:32
Medlem
DiamondDices avatar
Som tidigare sagt.... release renew ger bara nytt ip till ditt ntverskort.

Rent teknisk sett skulle det nog g att koda en lsning som du efterfrgar, men det r inte vrt besvret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in