2011-02-23, 23:27
Medlem
En fd anställd på Studentconsulting berättar att de systematiskt la ut falska jobbannonser. När folk ringde på dem sa de att tjänsten var tillsatt och erbjöd jobbcoachning finansierad av arbetsförmedlingen.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/be...er_5964605.svd

Jag är inte alls förvånad över detta, jag kom själv i kontakt med ett annat jobbcoachföretag efter en längre tids sjukskrivning. Bluff och båg alltihop. När jag blivit frisk slutade jag att gå dit och skaffade jobb direkt på egen hand. Då ville de ha ersättning av AF för att de "ordnat jobb" åt mig.
Citera
2011-02-24, 00:55
Medlem
jr.ewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpex
En fd anställd på Studentconsulting berättar att de systematiskt la ut falska jobbannonser. När folk ringde på dem sa de att tjänsten var tillsatt och erbjöd jobbcoachning finansierad av arbetsförmedlingen.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/be...er_5964605.svd

Jag är inte alls förvånad över detta, jag kom själv i kontakt med ett annat jobbcoachföretag efter en längre tids sjukskrivning. Bluff och båg alltihop. När jag blivit frisk slutade jag att gå dit och skaffade jobb direkt på egen hand. Då ville de ha ersättning av AF för att de "ordnat jobb" åt mig.

kurdisk presstaleskvinna?
har aldrig sett det tidigare.
Citera
2011-02-24, 01:14
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Citat:
Berivan Mohammed

Bara namnet ger mig ett negativt intryck av SC.
Citera
2011-02-25, 18:13
Medlem
pernila12s avatar
Hur kan man tolka ”Intressepool för receptionister” som en plats annons?
Citera
2011-02-25, 23:49
Medlem
SingleStars avatar
Det här är inte det enda företaget. Många rekryteringsföretag med coacher jobbar så här. En coach ber dig bara göra det du redan har gjort.
Citera
2011-02-26, 09:36
Medlem
maper74s avatar
Jävligt intressant med tanke på att jag sökt ett jobb jag inte fick, och sedan blev erbjuden en jobb coach

Tackade dock nej kan tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in