2004-08-31, 22:16
Medlem
Jag funderar på att ta en liten break från mitt universitet och fortsätta nästa höst istället. Vad gäller med CSN för högskolestudier? Måste man skicka in och anmäla detta eller låta det va? Till saken hör det att jag ej sökt något studiemedel(lån tar jag ej) för det kommande året, så jag är ju ej återbetalningsskyldig för det. Men kan jag söka till nästa akademiska år utan problem för att forsätta utbildningen?

Vill inte fråga csn, då jag misstänker att dom för register(som försäkringsbolagen) för alla frågor. Har en annan plan för detta om det inte skulle gå att få CSN för nästa år på det sätt jag tänkt.

Någon som vet vad som gäller?
Citera
2004-08-31, 23:08
Medlem
Det ska inte vara några som helst problem att fortsätta nästa termin. Om du nu tar ett uppehåll och inte har några studiemedel just nu som du måste redovisa poäng för senare. Är det så att du hämtar ut pengar fast du inte presterar så kommer de nog att grina till lite. Det har de gjort med mig nu, men det är annan historia.

Skicka ett anonymt mail bara och fråga annars.
Citera
2004-09-02, 12:40
Medlem
Hercule Poirots avatar
Jag tog ett break mellan läsår 1 och 2 för att göra lumpen. Det enda jag kan minnas är att jag gick upp till skolan administration och fyllde i ett papper om studieuppehåll. Sen rapporterade nog de till CSN för jag tror aldrig jag var i kontakt med dem...

Allt gick problemfritt iaf...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in