hejsan, har haft detta problemet ett tag nu, när jag spelar (enda spelet detta händer i är WoW, vad jag har märkt) så fryser slärmen, den blir svart några sekunder, sedan kommer bilden tillbaks med ett meddelande ''grafikdrivrutinen AMD slutade svara och har återställts''. detta händer dock inte ofta, men när det väl händer så är det riktigt störande.
grafikkortet är ett: XFX geforce 5670 1gb GDDR5, och är bara några månader gammalt, har inte överklockat. MEN däremot så har jag läst om fler som haft detta problem, och dom klockade ned sitt grafikkort för att lösa det, och det har funkat för dom, men ska jag verkligen behöva göra det?
det måste väll finnas en annan lösning?
Har också haft det här problemet ett par dagar med mitt ATI radeon 5470 hd kort. Problemet för mig var att jag installerade IE9 som tydligen använder sig av grafikkortet när det ska ladda tunga sidor. Jag stängde helt enkelt av GPU-acceleringen i IE9 och lät processorn göra hela jobbet. Sen dess har problemet försvunnit. Alternativt kan du ju köra Firefox istället.
För att stänga av GPU-accelerering:
Gå till Internetalternativ –> Avancerat –> Kryssa för Använd program-varurendering…. och starta om webbläsaren.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!