2011-02-23, 20:31
Medlem
hejsan, har haft detta problemet ett tag nu, när jag spelar (enda spelet detta händer i är WoW, vad jag har märkt) så fryser slärmen, den blir svart några sekunder, sedan kommer bilden tillbaks med ett meddelande ''grafikdrivrutinen AMD slutade svara och har återställts''. detta händer dock inte ofta, men när det väl händer så är det riktigt störande.
grafikkortet är ett: XFX geforce 5670 1gb GDDR5, och är bara några månader gammalt, har inte överklockat. MEN däremot så har jag läst om fler som haft detta problem, och dom klockade ned sitt grafikkort för att lösa det, och det har funkat för dom, men ska jag verkligen behöva göra det?
det måste väll finnas en annan lösning?

tacksam för svar!!
Citera
2011-02-23, 20:45
Bannlyst
Har du testat att installera om samt uppdaterat dina drivrutiner?
Citera
2011-02-23, 20:52
Medlem
japp, flera gånger :S
Citera
2011-02-23, 20:55
Medlem
Mitt kort var defekt när detta kom upp för mig. Vet inte om det är fallet här dock.
Citera
2011-02-26, 13:22
Medlem
konstigt, klockade ner med 15 MHz, och nu har det inte hänt på 2dagar, så fort jag tar på default så händer det var 20 mint :S
aja det funkar nu iaf
Citera
2011-11-16, 07:38
Medlem
Har också haft det här problemet ett par dagar med mitt ATI radeon 5470 hd kort. Problemet för mig var att jag installerade IE9 som tydligen använder sig av grafikkortet när det ska ladda tunga sidor. Jag stängde helt enkelt av GPU-acceleringen i IE9 och lät processorn göra hela jobbet. Sen dess har problemet försvunnit. Alternativt kan du ju köra Firefox istället.

För att stänga av GPU-accelerering:
Gå till Internetalternativ –> Avancerat –> Kryssa för Använd program-varurendering…. och starta om webbläsaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in