2011-02-23, 18:22
Medlem
hxhs avatar
Suttit i två dagar och försökt få micken att fungera till Ubuntu 10.10 samt Linux Mint 10 utan resultat
då man sitter med ett Creative X-Fi Titanium Pci-e så gick de såklart inge vidare.

Och testade köra med de inbyggda ljudkortet men de gav så fruktansvärt kasst ljud när man körde micken så vad rekommenderas för ljudkort ?

Är lite inne på något Asus Xonar kort men som sagt någon här kanske som rekommendera något annat
behöver absolut inte vara svensk återförsäljare kan lika gärna gå via ebay eller annan site.
Citera
2011-02-23, 19:18
Medlem
Redbeards avatar
Tjae här finns en del information att tillgå; http://www.alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Main
Citera
2011-02-23, 19:23
Moderator
vhes avatar
När jag hade problem med ljud (försökte spela spel och köra teamspeak (alltså voip-mjukvara) samtidigt, och ljudkvaliten både in och ut blev kass) skaffade jag ett gammalt Soundblaster Live-kort, och allt blev frid och fröjd. Hade tur och en kompis hade ett liggandes som jag fick mot att jag bjöd på ett par öl :) Sen dess har ingen klagat på att jag låter kass på TS, och kvaliten på både in game-ljud och TS är klockren.

Dock skulle jag avakta fler och mer kompetenta personers svar, då jag verkligen inte är någon guru på varken hårdvara eller ljud. Tilläggas kan att jag kör Debian och ALSA (alltså inte PulseAudio, som jag tror är standard i Ubuntu).

Lycka till.
Citera
2011-02-23, 19:45
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard
Tjae här finns en del information att tillgå; http://www.alsa-project.org/main/index.php/Matrix:Main

Har läst en hel del där, tänkte mest på lite tips av användare som kör med befintligt och har bra erfarenhet

Citat:
Ursprungligen postat av vhe
När jag hade problem med ljud (försökte spela spel och köra teamspeak (alltså voip-mjukvara) samtidigt, och ljudkvaliten både in och ut blev kass) skaffade jag ett gammalt Soundblaster Live-kort, och allt blev frid och fröjd. Hade tur och en kompis hade ett liggandes som jag fick mot att jag bjöd på ett par öl Sen dess har ingen klagat på att jag låter kass på TS, och kvaliten på både in game-ljud och TS är klockren.

Dock skulle jag avakta fler och mer kompetenta personers svar, då jag verkligen inte är någon guru på varken hårdvara eller ljud. Tilläggas kan att jag kör Debian och ALSA (alltså inte PulseAudio, som jag tror är standard i Ubuntu).

Lycka till.

De är Ventrilo (Mangler) jag kommer köra sedan ip telefoni, då vill man helst ej ha massa sprak och skit, men om jag inte minns helt fel så kanske vi har några soundblaster kort på jobbet, blir att leta fram klenoderna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in