2011-02-23, 17:45
Medlem
Hej!

Funkar viasat on demand för mac os x 10.6.5?
Ser att dom använder silverlight som eurosportplayer också gör, men på eurosport så funkar det inte för mig (betalade 299kr för skit). Är väldigt stressad ska jag köpa inter - bayern matchen för 99kr eller inte?
Citera
2011-02-23, 17:50
Medlem
Är väl bara att kolla själv om datorn stödjer det?
http://viasatondemand.se/about/Requirements.aspx
Citera
2011-02-23, 17:50
Medlem
Johanboyboys avatar
Vet inte om detta är svaret på din fråga, men värt ett försök:

Din dator
För att köpa och titta på direktsänd sport eller använda några andra av våra betal-tjänster behöver du en PC med Windows XP, Vista eller Windows 7, eller en Mac med Mac OS X 10.4 och Safari 3 eller Firefox 3.
Citera
2011-02-23, 17:57
Medlem
towbs avatar
Det är väl värt att skita i det om du slipper installera (eller förpesta datorn med) silverlight?
Citera
2011-02-24, 10:38
Bannlyst
Ja det stämmer men silverlight är riktigt smidigt för dom som levererar film. Bättre skydd etc. Encoding av filmerna går av sig själv och sedan är det bara att tanka upp. 100 procent kontroll, så tyvärr kommer vi nog att få se mer av silverlight. Linux och flash kräver mer kunskap. För att få ut allt av linan
Citera
2011-02-24, 11:10
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30rocks
Ja det stämmer men silverlight är riktigt smidigt för dom som levererar film. Bättre skydd etc. Encoding av filmerna går av sig själv och sedan är det bara att tanka upp. 100 procent kontroll, så tyvärr kommer vi nog att få se mer av silverlight. Linux och flash kräver mer kunskap. För att få ut allt av linan
Tycker att man knappt stöter på det. Kan inte säga säkert om jag ens sett det utanför Microsofts egna webbplatser Men det är säkert som du säger och då kan jag tänka mig att det växer Men så lite som man ser av det så är det bara jobbigt att se en extra ikon bland programmen
Citera
2011-02-24, 12:38
Bannlyst
Nu hamnar vi lite of topic.

Smooth streaming stödjer mp4 nu för tiden och det fungerar verkligen bra. Inga onödiga koder, bara köra.. Ska man visa film eller koda några veckor ? sett från en nybörjare Ett stort plus, tyvärr för windows server

EDIT: med dynamisk visning - alltså det spelar ingen roll om man har modem eller fiber - filmen visas i bästa möjliga kvalite, även om bandbredden dyker på server sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in