2011-02-23, 17:45
Medlem
Hej!

Funkar viasat on demand fr mac os x 10.6.5?
Ser att dom anvnder silverlight som eurosportplayer ocks gr, men p eurosport s funkar det inte fr mig (betalade 299kr fr skit). r vldigt stressad ska jag kpa inter - bayern matchen fr 99kr eller inte?
Citera
2011-02-23, 17:50
Medlem
r vl bara att kolla sjlv om datorn stdjer det?
http://viasatondemand.se/about/Requirements.aspx
Citera
2011-02-23, 17:50
Medlem
Johanboyboys avatar
Vet inte om detta r svaret p din frga, men vrt ett frsk:

Din dator
Fr att kpa och titta p direktsnd sport eller anvnda ngra andra av vra betal-tjnster behver du en PC med Windows XP, Vista eller Windows 7, eller en Mac med Mac OS X 10.4 och Safari 3 eller Firefox 3.
Citera
2011-02-23, 17:57
Medlem
towbs avatar
Det r vl vrt att skita i det om du slipper installera (eller frpesta datorn med) silverlight?
Citera
2011-02-24, 10:38
Bannlyst
Ja det stmmer men silverlight r riktigt smidigt fr dom som levererar film. Bttre skydd etc. Encoding av filmerna gr av sig sjlv och sedan r det bara att tanka upp. 100 procent kontroll, s tyvrr kommer vi nog att f se mer av silverlight. Linux och flash krver mer kunskap. Fr att f ut allt av linan
Citera
2011-02-24, 11:10
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 30rocks
Ja det stmmer men silverlight r riktigt smidigt fr dom som levererar film. Bttre skydd etc. Encoding av filmerna gr av sig sjlv och sedan r det bara att tanka upp. 100 procent kontroll, s tyvrr kommer vi nog att f se mer av silverlight. Linux och flash krver mer kunskap. Fr att f ut allt av linan
Tycker att man knappt stter p det. Kan inte sga skert om jag ens sett det utanfr Microsofts egna webbplatser Men det r skert som du sger och d kan jag tnka mig att det vxer Men s lite som man ser av det s r det bara jobbigt att se en extra ikon bland programmen
Citera
2011-02-24, 12:38
Bannlyst
Nu hamnar vi lite of topic.

Smooth streaming stdjer mp4 nu fr tiden och det fungerar verkligen bra. Inga ondiga koder, bara kra.. Ska man visa film eller koda ngra veckor ? sett frn en nybrjare Ett stort plus, tyvrr fr windows server

EDIT: med dynamisk visning - allts det spelar ingen roll om man har modem eller fiber - filmen visas i bsta mjliga kvalite, ven om bandbredden dyker p server sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in