2011-02-23, 17:22
Medlem
Lestadianens avatar
Välkommen.

Jag har just påbörjat medicinering med sertralin mot min depression och ska om några dagar ha mitt första möte på psyket. Vad kommer att hända? frågor osv? Förstår att jag kommer få prata om mina problem men jag vill ha lite mer kött på benen.

Mvh / Lestadianen
Citera
2011-02-23, 17:26
Medlem
Biochems avatar
Du kommer antagligen att få prata om vad du upplever är de största problemen du har, hur din sjukdomshistoria ser ut, hur ditt sinnestillstånd är allt som oftast, din bakgrund, vad du sysslar med, kanske lite skattningar av ångest/mående (även om första besöket kanske är lite tidigt för det).

Du behöver inte så mycket kött på benen, ni kommer bara att prata. Lycka till.
Citera
2011-02-23, 17:38
Medlem
Lestadianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biochem
Du kommer antagligen att få prata om vad du upplever är de största problemen du har, hur din sjukdomshistoria ser ut, hur ditt sinnestillstånd är allt som oftast, din bakgrund, vad du sysslar med, kanske lite skattningar av ångest/mående (även om första besöket kanske är lite tidigt för det).

Du behöver inte så mycket kött på benen, ni kommer bara att prata. Lycka till.

Tack för det snabba svaret! Okej jag får ta det som det kommer helt enkelt. Känns lite nervöst men ska bli skönt att bli av med det här förhoppningsvis
Citera
2011-02-23, 22:36
Medlem
AbstraktKontrasts avatar
Känner du någon förbättring och skillnad sen du började. Äter förtillfälligt concerta men vill även äta anti-depressivt.

Det vore stort att få höra din synpunkt.
Citera
2011-02-28, 18:30
Medlem
Lestadianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbstraktKontrast
Känner du någon förbättring och skillnad sen du började. Äter förtillfälligt concerta men vill även äta anti-depressivt.

Det vore stort att få höra din synpunkt.

Hej!
Nja jag kan inte påstå att jag känner någon större skillnad. Har dock bara ätit 7 dagar nu och just blivit av med biverkningarna. Har pratat med ett antal personer som ätit sertralin tidigare och enligt dom tog det drygt en vecka innan de kände skillnad. Men det är väl olika från person. Hur funkar concerta för dig då?
Citera
2011-03-01, 12:34
Medlem
AbstraktKontrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestadianen
Hej!
Nja jag kan inte påstå att jag känner någon större skillnad. Har dock bara ätit 7 dagar nu och just blivit av med biverkningarna. Har pratat med ett antal personer som ätit sertralin tidigare och enligt dom tog det drygt en vecka innan de kände skillnad. Men det är väl olika från person. Hur funkar concerta för dig då?

Tack så mycket ...i mitt fall så fungerar concertan skapligt. Äter i tid, sover i tid och motionerar väl. Har blivit betydligt koncentrerande vid arbeten och fått bättre flyt i mitt talanda. Nästan som en spärr som har försvunnit liksom.
Citera
2011-03-01, 17:27
Medlem
Lestadianens avatar
Citat:
Tack så mycket ...i mitt fall så fungerar concertan skapligt. Äter i tid, sover i tid och motionerar väl. Har blivit betydligt koncentrerande vid arbeten och fått bättre flyt i mitt talanda. Nästan som en spärr som har försvunnit liksom.

Okej vad bra! Börjar kännas likadant nu med setralinet för mig. Är på "nybörjar-dos" än men det är precis som att en spärr har försvunnit. Har lättare för att prata med folk och börjar se ljust på tillvaron vissa stunder. Tror det kommer bli betydligt bättre men jag vet ju inte än. Kan hålla dig uppdaterad allt eftersom. Just nu känns det som om det kommer funka bra och jag kan knappt vänta till jag ska upp på 100 mg. Har börjat med samtalen nu också och ska få träffa psykolog nästa vecka. Tror det kommer bli ruskigt bra det här. Går du på samtal också?
Citera
2011-03-03, 22:27
Medlem
AbstraktKontrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lestadianen
Okej vad bra! Börjar kännas likadant nu med setralinet för mig. Är på "nybörjar-dos" än men det är precis som att en spärr har försvunnit. Har lättare för att prata med folk och börjar se ljust på tillvaron vissa stunder. Tror det kommer bli betydligt bättre men jag vet ju inte än. Kan hålla dig uppdaterad allt eftersom. Just nu känns det som om det kommer funka bra och jag kan knappt vänta till jag ska upp på 100 mg. Har börjat med samtalen nu också och ska få träffa psykolog nästa vecka. Tror det kommer bli ruskigt bra det här. Går du på samtal också?

Underbart, hoppas du fortsätter med den opimismen. Blev glad liksom.
Men jag sjöälv har det svårt, tror att jag lider lite av depretion. Men hoppas att det blir bättre.
Fast jag har en sån ångest när man ska på dessa möten och inte kan bidra med någon som helst pålitlighet eller utveckling. Tråkigt nog.
Citera
2011-03-10, 21:25
Medlem
Lestadianens avatar
Citat:
Underbart, hoppas du fortsätter med den opimismen. Blev glad liksom.
Men jag sjöälv har det svårt, tror att jag lider lite av depretion. Men hoppas att det blir bättre.
Fast jag har en sån ångest när man ska på dessa möten och inte kan bidra med någon som helst pålitlighet eller utveckling. Tråkigt nog.

Gick in med lite för stark optimism i det där. Gav inte alls så mycket som jag hade hoppats. Får atarax mot ångesten nu också och om det inte blir bättre blir det två veckor med nån dropp-baserad medicin 4 timmar om dagen. Känns jävligt skönt att fortfarande ha tagit tag i det hela äntligen men det är en lång väg. Tycker verkligen du ska försöka dig på samtal igen. Bättre att få hjälp hela vägen känns det som. Vet ingenting om din situation men hoppas du försöker och lyckas. Hur går det för dig nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in