2011-02-23, 11:57
Medlem
jultomt1s avatar
Hej!

Jag är helt grön på det här området, så all hjälp uppskattas!
186cm lång
74kg

Jag vill inte vara så jävla smal, mina revben syns för mycket osv. Jag har börjat gymma för några månader sedan men det är inte alltid så seriöst på gymmet. Mitt "problem" är att jag bara kan träna två gånger i veckan, tisdag och onsdag.

Vilka muskelgrupper bör jag dela upp dagarna på? Ibland kan jag träna på helgen också, men inte varje vecka.

Jag förstår att det är till att äta och träna som ett djur, det försöker jag göra nu också, men bör jag lägga till något kosttillskott för snabbt resultat?

Någon konditionsträning behövs inte då jag spelar fotboll ett antal gånger i veckan också.

Mvh.
Citera
2011-02-23, 12:12
Medlem
Victuhhhs avatar
Du har inte tid att lägga 40 minuter på gymmet fler dagar i veckan?
Skulle gått in mer seriöst och försökt få mer tid om du vill bli större, sen att du kör på mer intensitet

Sen beställ en gainer eller vassleprotein och se till att äta ordentligt.
Citera
2011-02-23, 12:20
Medlem
fliirps avatar
hallå där!

Hur många träningar i veckan har du fotboll, och brukar ni bara träna kondition och ben då eller?
Om de är så att du tränar mycket ben muskler på fotbolls träningarna och 2ggr i veckan så kan du ju hoppa de på gymmet eftersom du bara kan träna på gymmet 2ggr i veckan. Om jag hade varit du så hade jag lagt upp träningarna på 2.

Ena dagen tränar du biceps,triceps,underarmar och bröst.
Andra dagen tränar du rygg,från svanken till axlarna och mage+bukmusklerna. om du inte tränar ben så mycket på fotbollen så skulle jag lägga till det där med.

kreatin dricker många människor för att få energi på gymmet, dock funkar det väldigt bra för några, dåligt för andra. Kvarg kan du äta, finns att köpa billigt på tex lidl. Kvarg låter as äckligt, men smakar lite som yoghurt,och endel blandar det med funlight. Funkar väldigt bra tycker jag, mycket proteiner. Kreatin finns att köpa på kost butiker oftast.

Mat, ät mycket potatis,pasta och banan är bra om du vill gå upp i vikt. Pasta ger en bra kick till träningen och samma sak med banan.

Glöm inte att ha roligt, lycka till
Citera
2011-02-23, 12:20
Medlem
Costanostras avatar
Två st halvkroppspass? Ena dagen överkropp, andra underkropp. Blir dock problem för kroppen att återhämta sig då du tränar två dagar i rad.

Äta och träna som ett djur låter lite överdrivet. Träna hårt, sköt sömnen och ligg på ett kcal-överskott (Ät mycket protein, runt 2g per kroppsvikt - ca 150g/dag för dig) så kommer du se resultat.

Hur många gånger i veckan tränar du fotboll?
Senast redigerad av Costanostra 2011-02-23 kl. 12:26.
Citera
2011-02-23, 12:40
Medlem
jultomt1s avatar
Jag ska försöka att träna tre dagar i veckan, det bör ju iof gå om jag skärper mig lite.

Fotboll är det två gånger i veckan + match på helgen. Det är inte egentligen någon stenhård träning, så ben behöver jag träna utanför fotbollen också.

Jo fan när jag tänker efter så har jag lite dötid på fredag eftermiddag. Någon som har lust att att slänga upp ett litet schema?

Tackar och bockar för all hjälp
Citera
2011-02-23, 12:48
Medlem
fliirps avatar
Okej.

Scheman är lite beroende på vad du vill öppnå. Vill du ha små stora muskler som syns, eller vill du ha långa utdragna muskler som syns mindre. Det handlar också mycket om vad du trivs med som person.
Citera
2011-02-23, 12:52
Medlem
jultomt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliirp
Okej.

Scheman är lite beroende på vad du vill öppnå. Vill du ha små stora muskler som syns, eller vill du ha långa utdragna muskler som syns mindre. Det handlar också mycket om vad du trivs med som person.

Alltså, jag vill bli större. Jag vill gärna vara ganska smal, men ändå lagom vältränad. Jag hittade ingen riktigt bra bild, men här är ungefär så som jag vill se ut:
http://c4.ac-images.myspacecdn.com/i...fd33b6f7bb.jpg

Jag är alltså inte ute efter någon fight club-kropp eller spännisen från never back down.
Citera
2011-02-23, 12:59
Medlem
fliirps avatar
okej.

Då borde du köra på vikter du kan göra många reps på, vi kan ta som ett exempel.

Säg att du klarar max i bänk 100kg.
Sänk den då till 50kg och kör 10reps ist hänger du med på vad jag menar?
Träna i låga kg och gör många reps istället helt enkelt!
Citera
2011-02-23, 13:04
Medlem
jultomt1s avatar
Är det 3x10 som gäller på alla övningar då eller?

Säg att kan träna tre gånger i veckan då: Tis, Ons, Fre/lö/sö

Men tre är max, nu vill jag ha scheman om någon kunnig och hjälpsam person kan hjälpa mig
Citera
2011-02-23, 20:50
Medlem
Larsjudens avatar
Lyssan absolut inte på Fliirp då han verkar vara en sån som tror att kan påverka musklernaas längd beroende på hur man tränar den, tränar du så får du större muskler, och utseendet på dem bestäms av var muskelfästena sitter och det är genetiskt.
Angående mat så funkar vanlig husmanskost utmärkt, en rejäl portion till lunch och middag, rejäl frukost och några ordentliga mackor till mellanmål.
Om du vill kan du köpa en gainer och ta direkt efter träning, eller som jag ta den direkt innan gymmet och sedan äta en stor portion mat till middag så fort som möjligt.
Lycka till!

Angående schema!
Dag 1: ben mage
Dag 2: bröst triceps axlar
Dag 3: rygg, biceps underarmar.

Kör få repetitioner och tungt för styrka, fler och något lägre vikt för volym.
Senast redigerad av Larsjuden 2011-02-23 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in