2011-02-23, 11:28
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Jag uppmanar folk att gå in på svtplay på svt.se och söka på "Det är vi som är hemgiften", som sänds fram till 12 mars 2011. Det är en revy av humorgruppen Klungan, skaparna av Mammas Nya Kille, m.m.

Fyra skäggiga, yviga, medelålders galna norrlänningar som driver med det svenska. Klart sevärd. Inspelad live i Umeå.

http://svtplay.se/v/2324649/veckans_...m_ar_hemgiften

Så grymt många bra sketcher, ett ytterst fåtal platsade inte (enligt mig bara en). Gillar man att stirra på det svenska vansinnet, så gillar man nog Klungan. De lyckades väcka liv i teatern igen!
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2011-02-23 kl. 11:30.
Citera
2011-02-23, 16:48
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Jag uppmanar folk att gå in på svtplay på svt.se och söka på "Det är vi som är hemgiften", som sänds fram till 12 mars 2011. Det är en revy av humorgruppen Klungan, skaparna av Mammas Nya Kille, m.m.

Fyra skäggiga, yviga, medelålders galna norrlänningar som driver med det svenska. Klart sevärd. Inspelad live i Umeå.

http://svtplay.se/v/2324649/veckans_...m_ar_hemgiften

Så grymt många bra sketcher, ett ytterst fåtal platsade inte (enligt mig bara en). Gillar man att stirra på det svenska vansinnet, så gillar man nog Klungan. De lyckades väcka liv i teatern igen!

Jag tyckte inte alls att den var speciellt underhållande. Då tycker jag att Stämning (som SVT också visade) av Klungan är mycket bättre.

Sedan förstår jag faktiskt inte varför de envisas med att ha med den lite fetare killen, som spelar samma karaktär med samma ansiktsuttryck och läppfuktning hela tiden.
Citera
2011-02-24, 13:26
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Smaken är som baken. Jag tycker väldigt många nummer var helt klockrena. Mannen som inte hade något att säga om sexualiteten, konsultgruppen med Anders, mitt och ditt, Anniki, m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in