• 1
  • 2
2011-02-23, 10:43
Medlem
Jag har tänkt köpa skor från www.fruugo.se, men innan jag gör det skulle jag vilja veta om någon känner till den affären och kanske även handlat där själva? Har själv aldrig hört talas om fruugo vilket gör mig lite skeptisk.
Citera
2011-02-23, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grifoni
Jag har tänkt köpa skor från www.fruugo.se, men innan jag gör det skulle jag vilja veta om någon känner till den affären och kanske även handlat där själva? Har själv aldrig hört talas om fruugo vilket gör mig lite skeptisk.

Alltså.. bara för att man aldrig har hört talas om en sida gör ju egentligen inte att den är opålitlig.. Om alla tänkte så skulle ju inte Online-shopping finnas..

Jag har inte handlat ifrån den men det verkar ju helt okej av va jag ser ^^''
Citera
2011-02-23, 19:23
Medlem
För billigt. Det är ju i princip "halva priset" på allt, högts misstänksamt.
Citera
2011-02-23, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleerup
För billigt. Det är ju i princip "halva priset" på allt, högts misstänksamt.

FÖR BILLIGT!? fan ska du ha för priser?
Dem där priserna tycker jag är rätt vanliga priser. Sen om dem kan prispressa det är det väl bara bra? Det är ju många seriösa sidor som gör så för att få fler kunder. ^^
Citera
2011-02-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EllanEriksson
FÖR BILLIGT!? fan ska du ha för priser?
Dem där priserna tycker jag är rätt vanliga priser. Sen om dem kan prispressa det är det väl bara bra? Det är ju många seriösa sidor som gör så för att få fler kunder. ^^
Prispressning förekommer ju inte ofta när det gäller märkeskläder, en henri lloyd tröja kostar ofta lika mycket i "alla" affärer med kanske en 50lapp som skillnad. Rea i all ära men nu snackar vi 50% på större delar av sortimenten.
Citera
2011-02-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cleerup
Prispressning förekommer ju inte ofta när det gäller märkeskläder, en henri lloyd tröja kostar ofta lika mycket i "alla" affärer med kanske en 50lapp som skillnad. Rea i all ära men nu snackar vi 50% på större delar av sortimenten.

Joo, jag har vart med om massor sånt.....om jag nu mindes vad sidorna hette =__=
Allltså... det är i stort sett priser som jag har sett på flera olika ställen.
Hittat massa som jag funderar på att beställa så.. Det verkar ju vara en RIKTIGT seriös sida av vad jag sett hittills.
Citera
2011-02-23, 20:12
Medlem
Kollade upp sidan lite nu.. Den Fruugo du har hittat är en svensk undersida till ett engelskt företag,
Detta är ett, av vad jag har sett, megaföretag.

Kan du inte lita på detta skulle jag bli förvånad.

En rescension jag hittade;
"Fruugo makes it easy for you to buy from many different retailers - clothes, shoes, accessories, design, home & garden, electronics, toys, books and lots more!
Fruugo.com has been around for 5 years, since the domain was registered. Fruugo.com is a tiny bit popular. It ranks number 221,383 in the world according to Alexa."
Senast redigerad av EllanEriksson 2011-02-23 kl. 20:14.
Citera
2011-02-23, 21:51
Medlem
Jo, jag har själv gjort lite research och den verkar vara en seriös och pålitlig sida. Metro har även skrivit en artikel om sidan (http://www.metro.se/se/article/2008/...4-61/index.xml). Jag googlade även namnet och inget som höjde misstankarna hittades. Hittade den även på facebook och den hade mellan 1000-2000 följare och uppdaterade sidan kontinuerligt med erbjudanden och dylikt.
Anledningen till att de är billigare än andra är eftersom de, som det nämnts ovan, är prispressare och mäter sig med priser över hela världen, lite som Amazon.

Jag är övertygad om att det är en seriös sida.
Senast redigerad av Grifoni 2011-02-23 kl. 21:56.
Citera
2011-02-24, 22:01
Medlem
Den sidan verkar lite misstänktsam eftersom sakerna kostar lite.
Citera
2011-02-26, 12:56
Medlem
Roll8ors avatar
Det står ju på deras webbplats:

Vår ambition är att samla olika produkter från de bästa webbshopparna i Europa på ett ställe. Vilket betyder att du kan utforska ett stort sortiment och shoppa i en trygg och rolig webbshop. Vi har redan inlett samarbete med 100 återförsäljare från Finland, Storbritannien, Nederländerna och Sverige.

Anledningen till att priserna är "låga" är att dom inte skickar från Sverige. En tröja jag kollade på kostade 150 spänn + 250 i frakt. Inte så billigt längre.
Citera
2011-03-03, 10:22
Medlem
Hej alla.

Hoppas alla har det bra.

Fruugo är en plats där ni kan shoppa mängder av olika produkter från många olika detaljhandlare runt i Europa. Vi har handlare från England, Sverige, Finland och Holland. Försäljning har vi i dessa länder men också i Tyskland, Österrike och Luxemburg.

Anledningen till att våra priser är billigare, är för att vi har handlare från många olika länder. År 2010 slogs Fruugo ihop med en stor operatör i England, och Fruugos urval blev ännu större. Vi är glada av detta, för nu har vi möjlighet att ha försäljning i fler länder, och öppna försäljning i ännu fler nya länder.

Alla Fruugos beställningar har 14 dagars returneringstid. Vi accepterar VISA, VISA Electron och Master Card. Alla produktpriser på Fruugo inkluderar mervärdesskatt (moms). När ni gör en beställning, kan ni se totalsumman inklusive moms lika väl som momsbeloppet separat. Fruugo garanterar att produktpriset innehåller korrekt moms: Fruugo följer Europeiska unionens momsregler samt lokala regler och bestämmelser i respektive land.

Hos Fruugo är vi mycket angelägna om er integritet och säkerhet samt skydd av er personliga information. Ni kan försäkra er om att vi har skyddat era personuppgifter och aktivitet på Fruugo så att de inte kan modifieras eller ses av någon annan. Vi garanterar att vi inte lämnar ut era personuppgifter till tredje part.

Hela Fruugos personal vill önska er alla en trevlig fortsättning på dagen!

Med vänliga hälsningar, Fruugo kundservice
Citera
2011-03-05, 05:36
Medlem
^ Yeah Buddy!!!!
|
|
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera