Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2004-08-31, 15:09
Medlem
Efter att ha läst tråden "Bästa snabbmaten i Sthlm" blev jag sugen på stora tunna och alldeles underbart knapriga pizzor. Vet bara ett par stycken i Stockholm som tillagar dessa godbitar. Den första pizzerian man kommer att tänka på är ju Birka Pizza som ligger vid St:Eriksplan, sedan vet jag en till som ligger på Dalagatan vid Odenplan. Men sedan tar det stopp. Någon som kan tipsa om lite mer pizzerier med dessa kvaliteer. Helst innanför tullarna

Tacksam för svar
Citera
2004-08-31, 15:53
Medlem
Lassemans avatar
Kungsholmens pizzeria gör jäkligt tunna och stora pizzor, med riktigt fina och fräscha pålägg. En av dom bästa i stan om man frågar mig.
Citera
2004-08-31, 15:53
Medlem
Onds avatar
Den bbsolut bästa pizzerian som finns är del fornaio (tror att det stavas så) i Sundbyberg
Citera
2004-08-31, 16:16
Medlem
TheMPGs avatar
il postino, spånga, så jääävla stora
Citera
2004-08-31, 16:35
Medlem
Monarscoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balenciaga
Efter att ha läst tråden "Bästa snabbmaten i Sthlm" blev jag sugen på stora tunna och alldeles underbart knapriga pizzor. Vet bara ett par stycken i Stockholm som tillagar dessa godbitar. Den första pizzerian man kommer att tänka på är ju Birka Pizza som ligger vid St:Eriksplan, sedan vet jag en till som ligger på Dalagatan vid Odenplan. Men sedan tar det stopp. Någon som kan tipsa om lite mer pizzerier med dessa kvaliteer. Helst innanför tullarna

Tacksam för svar

På Karlavägen...typ 100 meter från Odengatan så bakar dom frasiga stora tunna pizzor...rätt dyrt har jag för mig...typ 75 boppers.

Men när jag hamnar i söderort så måste jag bara in på Robbans pizza i Tumba (Dalvägen) Dom pizzorna är typ 20cm större i diameter än vad kartongerna är... man får pizzan ihopvikt. Snuskigt goda är dom också. Men jävligt otrevlig miljö att käka i....ta hem alltså... eller sätt dig i skogen och mumsa.
Citera
2004-08-31, 16:37
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMPG

Det är inte den som ligger nere vid stationen väl? Där hade de iofs ganska stora pizzor, men inte speciellt goda... väldigt suspekt skinka...
Citera
2004-08-31, 16:47
Medlem
TheMPGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PierreAMG
Det är inte den som ligger nere vid stationen väl? Där hade de iofs ganska stora pizzor, men inte speciellt goda... väldigt suspekt skinka...

Nej nej, ligger uppåt spånga-folkan, gamla posten.. =)
Citera
2004-08-31, 19:30
Medlem
Capones avatar
Citat:
Nej nej, ligger uppåt spånga-folkan, gamla posten.. =)

Okej, har bara varit i Spånga vid ett fåtal tillfällen så den pizzerian har jag inte testat!
Citera
2004-09-01, 10:13
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseman
Kungsholmens pizzeria gör jäkligt tunna och stora pizzor, med riktigt fina och fräscha pålägg. En av dom bästa i stan om man frågar mig.
Riktigt bra

Picolo Angelo, Verkstadsgatan. Palmyra pizza i Årsta. Stora, tunna och knapriga. Palmyra har nog den bästa kebabpizza jag någonsin har smakat.
Citera
2004-09-01, 13:43
Medlem
Tack för tipsen, ska testa några av dessa och återkomma med betyg dom närmaste veckorna. Tack
Citera
2004-09-01, 13:48
Medlem
Renegades avatar
Lilla maria på Hornsgatan...
Citera
2007-05-01, 23:28
Medlem
Citat:

you name it