Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-22, 21:07
  #1
Medlem
Hoez1980s avatar
Okej... Det är så att jag tänkt förboka Sony Ericsson Arc (http://www.misco.se/product/product....archString=Arc) från denna affär kallad, Misco.
Tänkte ta den på delbetalning eftersom det lät ganska bra (minst 50kr/månad). Men när jag sedan väljer delbetalning som betalmedel så står det att jag ska betala FRÅN 195 kr/mån.........
Och nu så undrar jag om ni vet vilket av dessa jag ska betala eftersom jag verkligen vill betala minst 50kr/mån för man vet aldrig när cashen inte räcker till

Så... Vet någon här vilket av dessa som jag ska betala?

Mod kan flytta tråd om det är felplacerat
Citera
2011-02-22, 21:11
  #2
Medlem
Jag tror det betyder att man som kund kan bli erbjuden att betala mist 50.-/mån OM det man handlar inte är väldigt dyrt för då ökar månadskostnaden. Månadskostnaden bestäms alltså av hur mycket du handlar för.
Citera
2011-02-22, 21:25
  #3
Medlem
Hoez1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junot
Jag tror det betyder att man som kund kan bli erbjuden att betala mist 50.-/mån OM det man handlar inte är väldigt dyrt för då ökar månadskostnaden. Månadskostnaden bestäms alltså av hur mycket du handlar för.

Så........Inget 50 kr/månad?
Citera
2011-02-22, 21:35
  #4
Medlem
Det vågar jag inte säkert säga, men jag gissar på 195.-. Har själv konto där och jag har då aldrig fått betala 50.-/mån. Ligger på drygt 200.-/mån.
Citera
2011-02-22, 21:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoez1980
Så........Inget 50 kr/månad?
Självklart kan du inte betala 50 kr/månad för en pryl som kostar nästan 5000 kr. Den skulle med ränta och aviavgifter bli ohyggligt dyr, och hur kul är det att forsätta att betala flera år efter att du har skrotat telefonen och köpt en annan?
Citera
2011-02-22, 21:59
  #6
Medlem
Ptolemaioss avatar
Ska du verkligen köpa en ny mobiltelefon, då du själv anser att du kan undvara ca. 50:- per månad i avbetalning? Med så små marginaler är jag mer än övertygad om att du borde avstå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback