Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Vi talar väl om barnprogram för alla åldrar? Jag kan inte se att något annat anges...
Men nåväl, ge mig gärna några exempel på liknande pedagogiska skitbarnprogram (för de allra minsta barnen) från 80-talet.
Jämför Nalle Puh, Ducktales, Ren & Stimpy eller Transformers (några av mina teckanade favoriter) med dagens motsvarigheter t.ex Fairly odd parents eller all asiatisk animeskit, så förstår du.
Ja vi talar om barnprogram för alla åldrar, men du tycker att de pedagogiska barnprogrammen för de alla minsta är dåliga och jämför de barnprogrammen med de du tittade på när du var liten - kom igen! Den är en helt ny genre för de
allra minsta som inte fanns när vi var små och de går inte att jämföras med de barnprogram vi minns från vår uppväxt.
Det är knappast de barnprogrammen som de kommer komma ihåg sen när de är vuxna då de kommer gå över till andra barnprogram.
Sen ger du fortfarande inte någon vettigt svar utan ber "mig förstå" - det gör jag inte. Du kan helt enkelt inte förklara varför det skulle vara mer själ i barnprogrammen då det bara är nostalgi och ordbajseri.
Men visst, jag håller med om att Ducktales är i en klass för sig, men det visas faktiskt fortfarande.
Tips på bra "nya" barnprogram för olika målgrupper(åldrar) som visas, förutom Ducktales, Piff & Puff, Nalle Puh med flera som faktiskt fortfarande visas:
Svampbob Fyrkant
Pingvinerna från Madagaskar
Rorri Racerbil
Byggare Bob
Sune (tecknat)
Pingu (finns nya avsnitt)
Fåret Shaun
Flapjack
Johnny Test
Ben Ten
Ozzy & Drix
Pinky and the brain
Sen finns det säkert fler, jag plockade bara från dagens TV-tablå, har inte allt i huvudet.
Att jag inte tagit med något av alla dessa merchendiseprogrammen har med att göra att jag inte tål dem, men visst kanske det är så att dagens barn tycker de är minst lika bra som vi tyckte Turtles var?
Finns ju en hel drös av dem iaf.