2011-02-22, 19:34
Medlem
Biologiens avatar
Hejsan jag har fått silverfiskar hemma har provat lite olika grejjer,
Vill ha testade exempel och inte vad ni tror kan hjälpa mot det. Tack och jag hoppas på seriösa svar
2011-02-22, 19:37
Bannlyst
Börja städa hemma. Eller så kontaktar du Anticimex.
2011-02-22, 19:38
Medlem
nannalus avatar
Städa ordentligt och sätt sedan in en "torrboll". En liten grej som suger upp överflödig fukt i ett rum. De finns att köpa lite överallt.
2011-02-22, 19:39
Medlem
Snurrens avatar
Finns det inte hundra trådar om detta redan? Silverfiskar gillar inte rena, torra och ljusa miljöer. Se om din avloppsbrunn extra noga.
2011-02-22, 20:34
Medlem
Om du bor i hyresrätt kan du försöka kontakta "husvärden" och be att få en dosa (ser ut som en liten vit snusdosa men vet ej vad den heter). Den funkar utmärkt! Man placerar den i hörnet i ex. badrummet så lockas de dit och kommer aldrig mer ut igen.

Ser såklart olika ut hos olika bostadsbolag om hur generösa de är med dessa, men det borde ligga i deras instresse iaf.
2011-02-22, 22:10
Medlem
Poke53281s avatar
Silverfiskar är intelligenta, har du bemärkt hur dom kommer i håg när du sist nyttjade köket?

Då jag bodde i Danmark (typisk i lägenheter), var där silverfisk överalt! Det är tyvärr helt normalt.
Men jag tröttnade så mycket på dom att jag studerade deres livsstil och hur dom formerar sig,
man skal lära känna sin fiende!

Silverfisk har en märklig livcyklus, dom är mycket svaga och tål inte mycket alls.
Dom tar lång tid om att föda och du skal leta efter dom tjocka - dom är med ägg!

Dräp dom indivituällt, isär dom tjocka, och forvåna dom med att besöke köket på annorlunda
tid varje natt, så dom blir forvirrade och kan inte räkna ut när du besöker kökket.

Det kan ta dig upp til 6-8 månader att bli helt av med dom, men min teknik funkar!

Don´t worry - dom sprider inte sjukdom!

------------
(Stavfel i det här indlägget? Jag är ny i landet och från Norge, så bruk tiden förnuftigt, at kommentera stavfel är INTE tecken på intelligens, helt motsatt!)
2011-02-23, 14:01
Medlem
PhantomBlots avatar
Detta har förstås diskuterats tidigare. Använd sökfunktionen.

mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in