2004-08-31, 12:59
Medlem
SuperMarios avatar
Googlade runt ett tag på nätet för att hitta en metod för att göra en LG 5000 DVD-spelare regionsfri (klarar bara region 2 från början). Hittade en fil som jag brände in på en CD, och som jag sedan körde in i DVD-spelaren. Där kunde man sedan enkelt ställa in vilken region man ville att spelaren skulle kodas till, region 1, region 2 eller region 0.

Valde region 0, dvs regionsfri. När jag sedan testade med en DVD reg.1-film, så fungerade den! Dock ett litet fel... det var nu ingen färg längre, utan bara svart/vitt.

Frågan är nu var jag måste göra åt saken. Även om jag byter tillbaka till region 2 så är det fortfarande svart/vitt. Spelar det någon roll om jag använder scartkabel eller RGB-kabel?
Citera
2004-08-31, 13:07
Medlem
jols avatar
rätt vad det är har den blivit patchad från pal till ntsc som är Amerikansk videostandard mm, vissa playstationspel från kina/tv-utgångar har samma problem.
Citera
2004-08-31, 13:12
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jol
rätt vad det är har den blivit patchad från pal till ntsc som är Amerikansk videostandard mm, vissa playstationspel från kina/tv-utgångar har samma problem.

Ja, jag misstänkte det. Vad ska man göra åt det problemet då?
Citera
2004-08-31, 13:37
Medlem
Stockos avatar
Min tv klarar bara NTSC om jag använder RGB-kabel.
Citera
2004-08-31, 13:52
Medlem
SuperMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
Min tv klarar bara NTSC om jag använder RGB-kabel.

Tack, det är säkert där problemet ligger också.
Citera
2004-09-02, 21:24
Medlem
MindBlowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperMario
Tack, det är säkert där problemet ligger också.

Vissa TVs klarar inte av NTSC over huvud taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in