Har under en länge tid haft problem med både jumper's knee och schlatter (tror jag) på båda knäna. De senaste två veckorna har det tagit en annorlunda vändning efter att jag med vänster knä landade lite dåligt på marken (kändes ungefär som att jag pulvriserade varenda kroppsdel i knäet, men så var inte fallet. Var först orolig för en spricka i knäskålen men verkar som att jag kom undan relativt lindrigt) och hade problem med en inre blödning/blåmärke/något som gjorde att jag inte kunde böja knäet eller röra det med fingret etc på cirka en vecka utan extrem smärta.
Nu har det alltså svullnat upp igen efter två veckor. tränade under tiden jag var skadad också. har ont som vanligt i båda knäna men är orolig över att ena knäet är rätt mycket större än det andra. När jag känner på svullnaden gör det inte ont, utan har samma konsistens som en vilande muskel blandat med fett typ. alltså inte vattnigt men ändå trögt, som en bra brunsås.
så till frågeställningen:
Bör jag uppsöka läkare eller går det bort av sig själv?
Är jumper's knee något som går bort av sig själv eller bör jag ta avbrott från träning?
Bild:
http://tinypic.com/r/1j6aeo/7
Vänstra knäet (från betraktarens håll), dvs det lilla, är det som inte har vätska i sig.
Väldigt tacksam för svar!