Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-22, 13:18
  #1
Medlem
jugbandbluess avatar
det är en felicia, en diesel. alltid vart svår att starta i kyla men det har bara blivit värre, nu senast var den till och med svår att kabla igång trots att batteriet hade förvarats inomhus och trots att hjälpbilen hade dubbla batterier. försöker starta den nu och då låter det *chiouk-chiouk-chiouk-chiouk-skraaaaap* dvs ett långt skrapljud snarare än motortugg.

ska jag byta glödstift (och är det svårt att göra det)? byta olja? en polare som lyssnade när jag försökte starta sa att den bara tänder på en eller två cylindrar men han har inte så bra koll så jag vet inte
Citera
2011-02-22, 13:27
  #2
Medlem
nicerpms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det är en felicia, en diesel. alltid vart svår att starta i kyla men det har bara blivit värre, nu senast var den till och med svår att kabla igång trots att batteriet hade förvarats inomhus och trots att hjälpbilen hade dubbla batterier. försöker starta den nu och då låter det *chiouk-chiouk-chiouk-chiouk-skraaaaap* dvs ett långt skrapljud snarare än motortugg.

ska jag byta glödstift (och är det svårt att göra det)? byta olja? en polare som lyssnade när jag försökte starta sa att den bara tänder på en eller två cylindrar men han har inte så bra koll så jag vet inte

Byt glödstiften och bränslefilter.. Har du olja i bilen? vilken olja? verkar gå hyggligt tungt
Citera
2011-02-22, 13:38
  #3
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
Byt glödstiften och bränslefilter.. Har du olja i bilen? vilken olja? verkar gå hyggligt tungt

motorolja... jag vet bara att den är i tillräcklig mängd

kanske värt att testa glödstift före bränslefilter annars blir det en dyr historia
Citera
2011-02-22, 13:43
  #4
Medlem
D.K.Ws avatar
Jo, prova byta glödstift, bränslefilter. Byte av olja är nog bra då vet du vad du hällt i för något
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback