2011-02-22, 12:47
Medlem
Anledningen till att jag velat testa skruf stark lös ett tag är dosan.
Japp, jag föll för den. Designen på dosan fick mig att vilja konsumera.

Besvikelse kände jag när jag stod i butiken med dosan framplockad på disken, och så är det NY DESIGN!? Ack o ve, jag betalade och gick ledsamt hem för att sätta mig i soffan och baka en efterlängtad skruf-prilla.

Till saken:

Första prillan bakade jag rätt stor och osnål, ändå kändes den mjuk och snäll mot tandköttet. Som pepparkaksdeg!
Jag blev än en gång besviken: skruf stark lös? - Det smakade inte speciellt mycket, och kändes ingenting.

Andra prillan var bättre. Jag bakade en lite mindre och körde upp. Mer smak kändes och "stark" uppenbarade sig liiite.
Lite apelsin känns det som.

Nu sitter jag med 5/6:e prillan och jag gillar det!

+ Lättbakad snus
+ Fylld dosa! (Till skillnad från röda lacket och grov lös!)
+ Fin smak, åtminstone efter några prillor.

- Ny design?

Rekommenderas för dom som inte gillar allt för kraftig tobaksmak!

7/10

Är det bara jag som känner apelsinsmaken?
Citera
2011-02-22, 13:04
Medlem
NotchJohnssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubuntu
Anledningen till att jag velat testa skruf stark lös ett tag är dosan.
Japp, jag föll för den. Designen på dosan fick mig att vilja konsumera.

Besvikelse kände jag när jag stod i butiken med dosan framplockad på disken, och så är det NY DESIGN!? Ack o ve, jag betalade och gick ledsamt hem för att sätta mig i soffan och baka en efterlängtad skruf-prilla.

Till saken:

Första prillan bakade jag rätt stor och osnål, ändå kändes den mjuk och snäll mot tandköttet. Som pepparkaksdeg!
Jag blev än en gång besviken: skruf stark lös? - Det smakade inte speciellt mycket, och kändes ingenting.

Andra prillan var bättre. Jag bakade en lite mindre och körde upp. Mer smak kändes och "stark" uppenbarade sig liiite.
Lite apelsin känns det som.

Nu sitter jag med 5/6:e prillan och jag gillar det!

+ Lättbakad snus
+ Fylld dosa! (Till skillnad från röda lacket och grov lös!)
+ Fin smak, åtminstone efter några prillor.

- Ny design?

Rekommenderas för dom som inte gillar allt för kraftig tobaksmak!

7/10

Är det bara jag som känner apelsinsmaken?
"Den stora snusrecensionstråden" Där kan du skriva om snussorter du vill recensera. Du behöver inte starta en ny tråd för det.
Citera
2011-02-22, 14:08
Medlem
Kaixs avatar
Göteborgs rapé ska det vara!
Citera
2011-02-24, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotchJohnsson
"Den stora snusrecensionstråden" Där kan du skriva om snussorter du vill recensera. Du behöver inte starta en ny tråd för det.
Oj, satan.
sorry, tack-
Citera
2016-04-18, 09:31
Medlem
adolfbubblas avatar
Någon som vet, vem?

Var inom en tobaksaffär nyss för att köpa Skruf stark lös och fick höra att den tydligen är på väg ut och ska ersättas av original lös. Kan någon verifiera/avkräfta detta? Om detta stämmer är det ju helt kris. Skruf stark lös är det otvivelaktigt bästa snuset som finns där ute, och jag vet inte vad jag skulle gjort om detta försvann. Början på slutet kanske?
Citera
2016-04-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Någon som vet, vem?

Var inom en tobaksaffär nyss för att köpa Skruf stark lös och fick höra att den tydligen är på väg ut och ska ersättas av original lös. Kan någon verifiera/avkräfta detta? Om detta stämmer är det ju helt kris. Skruf stark lös är det otvivelaktigt bästa snuset som finns där ute, och jag vet inte vad jag skulle gjort om detta försvann. Början på slutet kanske?

Jepp. Skruf Stark Lös forsvinner fra det svenske markedet, og erstattes av original lös. Skruf Stark Lös vil dog fortsatt bli produsert for det norske markedet, og du kan dermed kjøpe den til svensk pris i grensehandelbutikker.
Citera
2016-04-18, 14:35
Medlem
Trodde redan stark lös hade slutat säljas helt. Finns det någon butik i Stockholm som fortfarande säljer den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in