2011-02-22, 12:22
Medlem
BlackOrchids avatar
Vi ska ha en buffe av plockmat till förrätt. Tanken är att de ska finnas ganska mycket att välja bland. Men behöver man verkligen göra mer än en av varje sort till alla i detta fallet? (20 st)

Varmrätten kommer även den va buffe men med mycket färre valmöjligheter. Dom ska ju inte bli mätta på förätten liksom och man borde ju kunna tänka att alla tycker ju inte om allt och visa tar två.

Så man kanske kan gör 25 st av varje om vi är 20 pers? Eller?
Citera
2011-02-22, 12:37
Medlem
maxgs avatar
Låter som om det kommer bli ganska mycket, frågan är väl snarare: Hur står du inför rester? Är rester gott ere ju bara tuta och köra!
Citera
2011-02-22, 13:09
Medlem
Pappersvargens avatar
När det kommer till plockmat så tar folk alltid mindre än man tror. När min mormor beställde plockmat för 50 personer i höstas så blev det flera lådor med mat kvar fastän alla åt.

20 av varje grej räcker tror jag, och inte för många olika.

Edit: Och känns det inte lite tjatigt att ha buffé både till förrätt och varmrätt? Kan ni inte servera någon liten färdig förrättstallrik till alla?
Citera
2011-02-22, 16:25
Medlem
christerys avatar
Kör du 150g protein per pers så ligger du i överkant. Plockmat eller tapas skall man ju inte bli mätt på utan där kan man köra minimalistiskt. liten välkomstdrink, en tandpetare med lite mat på och sen låta varmrätten vara lite biffigare.

Jag menar en halv brödskiva med lite firre och räkröra funkar ju fint. Toast skagen eller vad den nu kallas. Skit bara att fiskäggen blir så dyra. Speciellt om man skall ha dom som pratar med kalix dialekt eller iransk/rysk.

Kör spartanskt, hårdkokt ägg med lite billig majjo och kalles kaviar. Lite gräslök som pynt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in