Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-22, 10:42
  #1
Medlem
Utkasts avatar
Har tänkt att söka jobb på IKEA, någon som vet hur timlönen ser ut där?

Har jobbat på mcdonalds och det var riktigt pissigt betalt där (86kr/timmen)

Undrar om det är samma på IKEA?
Citera
2011-02-22, 10:47
  #2
Medlem
Mellan 105-120 i timmen och dubbel OB på helgerna efter klockan 12 på lördag.
Citera
2011-02-22, 10:49
  #3
Medlem
Utkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpalen
Mellan 105-120 i timmen och dubbel OB på helgerna efter klockan 12 på lördag.

Stämmer det?
Citera
2011-02-22, 10:54
  #4
Medlem
Japp, har både jobbat på Donken och IKEA-restaurangen under skoltiden. Lönen är närmare 105 än 120, folk har lite olika beroende på erfarenhet, men som nyanställd tror jag att lönen ligger några kronor över hundringen. Även om det är ett skitjobb att servera sunkig halvfabrikatsmat så är det betydligt trevligare än McDonald's som har alldeles för ung och omogen personal som man bara går runt och stör sig på.
Citera
2011-02-22, 10:58
  #5
Medlem
Utkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpalen
Japp, har både jobbat på Donken och IKEA-restaurangen under skoltiden. Lönen är närmare 105 än 120, folk har lite olika beroende på erfarenhet, men som nyanställd tror jag att lönen ligger några kronor över hundringen. Även om det är ett skitjobb att servera sunkig halvfabrikatsmat så är det betydligt trevligare än McDonald's som har alldeles för ung och omogen personal som man bara går runt och stör sig på.

Håller med, jag jobbade på mcdonalds i typ 3 månader tills jag fick nog. Jag har ett hat mot mcdonalds nu som är skyhögt. fy fan vad jag blev dålig behandlad där, var anställd natt (18-03.00) på helger med 96kr/h...

Hoppas det inte är allt för svårt att få jobbet på IKEA, tycker det verkar vara trevligt där med många sköna arbetskamrater.
Citera
2011-02-22, 11:01
  #6
Medlem
Erfarenhet från McDonald's är väldigt bra för jobbet du ska söka. Många av mina kollegor hade också erfarenhet från Donken, visar att man är stresstålig. Minns min första tid på IKEA, det var rena himmelriket jämfört med McDonald's, sen blev man van och blind och började tycka IKEA-stängningar var riktigt jobbiga, även om de inte var någonting jämfört med slitet på hamburgerrestaurangen. Lycka till!
Citera
2011-02-22, 11:05
  #7
Medlem
Utkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpalen
Erfarenhet från McDonald's är väldigt bra för jobbet du ska söka. Många av mina kollegor hade också erfarenhet från Donken, visar att man är stresstålig. Minns min första tid på IKEA, det var rena himmelriket jämfört med McDonald's, sen blev man van och blind och började tycka IKEA-stängningar var riktigt jobbiga, även om de inte var någonting jämfört med slitet på hamburgerrestaurangen. Lycka till!

Haha. Jag får hoppas bara att inte IKEA ringer och ber om referenser (?). för min avslutning var ganska tvär och resulterade med att jag faktiskt ställde min chef mot väggen och sa att jag aldrig blivit sämre bemött någonstans.

är det vanligt att dom ringer tror du?

Tack!
Citera
2011-02-22, 12:49
  #8
Medlem
Grattis det e du som var margaretas älskare va? nej mne funderar också på detta, jag har sökt jobb på ikea och undrar om hur lång tid det brukar ta att få svar?
Citera
2011-02-22, 12:51
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utkast
Haha. Jag får hoppas bara att inte IKEA ringer och ber om referenser (?). för min avslutning var ganska tvär och resulterade med att jag faktiskt ställde min chef mot väggen och sa att jag aldrig blivit sämre bemött någonstans.

är det vanligt att dom ringer tror du?

Tack!


Du är körd grabben!
Enligt min erfarenhet kollar dom alltid referenser när man söker jobb.

Du borde ge dom falska referenser, tel nr till en kompis tex.
Citera
2011-02-22, 15:37
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utkast
Haha. Jag får hoppas bara att inte IKEA ringer och ber om referenser (?). för min avslutning var ganska tvär och resulterade med att jag faktiskt ställde min chef mot väggen och sa att jag aldrig blivit sämre bemött någonstans.

är det vanligt att dom ringer tror du?

Tack!

IKEA ringer alltid minst 2 referenser.
Så det verkar tungt för dig..
Vilken stad gäller det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback