2011-02-22, 10:24
Medlem
gurexs avatar
Jag har länge kört med Windows xp på stationära datorn/servern och sen delat ut mappar på den till andra enheter i hushållet vilket har fungerat utmärkt. För ett tag sedan slängde jag in Windows 7 och delade ut mapparna (inte hemdelning eller vad det heter utan som i xp). Tyvärr så strular det med våra macar (osx 10.6.6).

För det första dyker de inte upp som enheter i delat i findern. Jag måste CMD-K och sen snlut till servern. Det kan jag iofs överleva men startar jag om windowsmaskinen måste jag starta om macarna för att få det att fungera. Ibland när jag sätter macbooken i vila så slutar det fungera också. Utdelningen ser forfarande ut att vara uppe men när jag ska öppna en ny mapp eller starta en film eller nått så är det bara badboll. Det går då inte heller att koppla ner anslutningen eller att starta om macen utan att hålla in startknappen i 5-10s.

Jag har skannat internet och satt ner krypteringen och någon fler grej typ att låta datorn visa sig i nätverket eller vad det var i nätverksinställningar. Det händer dessutom på 2 macar och (har jag för mig) på en windows xp-laptop jag hade för ett tag sedan.

mucho gracias i förväg.

Har någon ett förslag för jag blir vansinnig på det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in