2011-02-21, 21:58
Medlem
finns det någon sådan?

är det nån här som nyligen köpt eller sålt en analog kamera nyligen?

har en nikon f601 med två objektiv o funderar över om det ens är värt att försöka sälja den.
Citera
2011-02-21, 23:10
Bannlyst
Marknaden är minst sagt liten(läs obefintlig)...behåll grejerna som kuriosa. Orka jobba för att sälja sin gamla ögonsten för 100:-.
Citera
2011-02-22, 01:02
Medlem
Det finns helt klart en marknad för analoga kameror, jag har själv köpt ett par det senaste året.

Däremot så verkar din kamera inte så attraktiv på andrahandsmarknaden, det skulle vara om den är i väldigt bra skick isåfall, i princip nyskick. Om den är i bruksskick så får du nog tyvärr inte så många slantar för den. Om du verkligen vill bli av med den så sälj den, du kanske får en hundralapp eller två, annars behåll den och använd den.

Men du säger inte vilka objektiv det är, beroende på vilka det är så kan de ju vara värda en slant.
Citera
2011-02-22, 07:21
Medlem
tack så mycket för era svar! får se hur jag gör.

det är två standardobjektiv från den tiden. 35-75(?) och 70-210 har jag för mig det är.
Citera
2011-02-22, 08:05
Medlem
sceptics avatar
Lpfoto.se kör auktioner med analoga kameror och objektiv. De publicerar alla klubbslag, kolla om dina prylar finns med på nån av auktionerna, så får du ett hum om värdet
Citera
2011-02-22, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sceptic
Lpfoto.se kör auktioner med analoga kameror och objektiv. De publicerar alla klubbslag, kolla om dina prylar finns med på nån av auktionerna, så får du ett hum om värdet

aha, tack för tipset!
Citera
2011-02-22, 11:26
Medlem
Tyvärr tror jag värdet är lika med noll, i princip. De analoga kamerorna som har något värde är Leica och andra samlar- och unika kameror. Nikon 601 var en (iofs trevlig på sin tid) "amatör-dussinkamera" som gjordes i massupplagor som numera medstadels ligger och skräpar i diverse byrålådor. Även om objektiven kanske passar på nyare och digitala Nikonhus är de knappast särswkilt eftertraktade.
Jag skulle säga noll för huset och ett par hundralappar för gluggarna, högst. Med reservation att de är ljussvaga standardobjektiv av kit-typ.

Och LP-foto lär knappast ta in grejorna.
Citera
2011-02-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tittofonen
Tyvärr tror jag värdet är lika med noll, i princip. De analoga kamerorna som har något värde är Leica och andra samlar- och unika kameror. Nikon 601 var en (iofs trevlig på sin tid) "amatör-dussinkamera" som gjordes i massupplagor som numera medstadels ligger och skräpar i diverse byrålådor. Även om objektiven kanske passar på nyare och digitala Nikonhus är de knappast särswkilt eftertraktade.
Jag skulle säga noll för huset och ett par hundralappar för gluggarna, högst. Med reservation att de är ljussvaga standardobjektiv av kit-typ.

Och LP-foto lär knappast ta in grejorna.

har fått det intrycket efter att ha surfat runt lite. de får mao ligga kvar i källaren =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in