2011-02-21, 20:35
Medlem
oszys avatar
Tjenare

Jag råkade klanta mig för ett tag sen och ta bort en mapp som innehöll programmet Java.
Hursomhelst så kan jag inte avinstallera det för det finns ingen uninstaller eller vad det nu heter och om jag försöker installera om så får jag bara ''Denna programvara är redan installerad. Vill du installera om den'' vilket inte funkar eftersom bara produkter som är avinstallerade för tillfället kan avinstalleras..

Skulle uppskatta om någon vet vad man kan göra

P.S Revo uninstaller funkar inte eftersom Java inte är listat bland programmen...

edit. använder windows 7 64-bitars
Citera
2011-02-21, 20:42
Bannlyst
Ja det är ju redan avinstallerat? Du har tagit bort mappen och programmet finns inte på datorn även om det står att det gör det.

Varför vill du avinstallera det när du redan tagit bort det?

Det du kan göra är att du söker på programmet på datorn och se om du får upp några mappar angående det, ta bort dom också (om det finns) så är programmet borta på datorn.
Citera
2011-02-21, 20:46
Medlem
oszys avatar
Ja hur ska jag förklara..

Alla mappar och sånt är borta. Datorn verkar bara inte ha fattat det än och skulle gärna vilja veta hur jag kan hjälpa min kära dator på traven så att den förstår

En fullständig sökning ger 0 träffar.
Citera
2011-02-21, 20:59
Bannlyst
Det är inget skadligt direkt så tjänar ingenting till att hjälpa din dator att förstå att du tagit bort programmet.
Citera
2011-02-21, 21:01
Medlem
oszys avatar
Jo jag förstår men problemet är att jag inte har Java och kan inte installera det..

Blev sugen på att lira Minecraft men det går inte utan java...
Citera
2011-02-21, 21:11
Medlem
installera det på en annan dator. lägg mappen från den i din andra dator! vips!
Citera
2011-02-21, 21:25
Medlem
Celenos avatar
Microsoft Installer Cleanup Utility....
Citera
2011-02-21, 22:05
Medlem
oszys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Microsoft Installer Cleanup Utility....

Funkar det med 64-bitars win7 ? Funkar inte för mig i alla fall...
Verkar vara nått som man ska ta bort i registry men har redan använd Revo uninstaller till det och sök lite i registry och tagit bort allt som jag vågat verkar fortfarande inte funka..
Citera
2011-02-21, 23:15
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oszy
Funkar det med 64-bitars win7 ? Funkar inte för mig i alla fall...

Det gör det kanske inte, har inte testat. MS supporterar ju inte det längre heller.

Citat:
Verkar vara nått som man ska ta bort i registry men har redan använd Revo uninstaller till det och sök lite i registry och tagit bort allt som jag vågat verkar fortfarande inte funka..

Jag brukar använda msizap, men nu kanske du har rensat för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in