2011-02-21, 20:35
Medlem
oszys avatar
Tjenare

Jag rkade klanta mig fr ett tag sen och ta bort en mapp som innehll programmet Java.
Hursomhelst s kan jag inte avinstallera det fr det finns ingen uninstaller eller vad det nu heter och om jag frsker installera om s fr jag bara ''Denna programvara r redan installerad. Vill du installera om den'' vilket inte funkar eftersom bara produkter som r avinstallerade fr tillfllet kan avinstalleras..

Skulle uppskatta om ngon vet vad man kan gra

P.S Revo uninstaller funkar inte eftersom Java inte r listat bland programmen...

edit. anvnder windows 7 64-bitars
Citera
2011-02-21, 20:42
Bannlyst
Ja det r ju redan avinstallerat? Du har tagit bort mappen och programmet finns inte p datorn ven om det str att det gr det.

Varfr vill du avinstallera det nr du redan tagit bort det?

Det du kan gra r att du sker p programmet p datorn och se om du fr upp ngra mappar angende det, ta bort dom ocks (om det finns) s r programmet borta p datorn.
Citera
2011-02-21, 20:46
Medlem
oszys avatar
Ja hur ska jag frklara..

Alla mappar och snt r borta. Datorn verkar bara inte ha fattat det n och skulle grna vilja veta hur jag kan hjlpa min kra dator p traven s att den frstr

En fullstndig skning ger 0 trffar.
Citera
2011-02-21, 20:59
Bannlyst
Det r inget skadligt direkt s tjnar ingenting till att hjlpa din dator att frst att du tagit bort programmet.
Citera
2011-02-21, 21:01
Medlem
oszys avatar
Jo jag frstr men problemet r att jag inte har Java och kan inte installera det..

Blev sugen p att lira Minecraft men det gr inte utan java...
Citera
2011-02-21, 21:11
Medlem
installera det p en annan dator. lgg mappen frn den i din andra dator! vips!
Citera
2011-02-21, 21:25
Medlem
Celenos avatar
Microsoft Installer Cleanup Utility....
Citera
2011-02-21, 22:05
Medlem
oszys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Microsoft Installer Cleanup Utility....

Funkar det med 64-bitars win7 ? Funkar inte fr mig i alla fall...
Verkar vara ntt som man ska ta bort i registry men har redan anvnd Revo uninstaller till det och sk lite i registry och tagit bort allt som jag vgat verkar fortfarande inte funka..
Citera
2011-02-21, 23:15
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oszy
Funkar det med 64-bitars win7 ? Funkar inte fr mig i alla fall...

Det gr det kanske inte, har inte testat. MS supporterar ju inte det lngre heller.

Citat:
Verkar vara ntt som man ska ta bort i registry men har redan anvnd Revo uninstaller till det och sk lite i registry och tagit bort allt som jag vgat verkar fortfarande inte funka..

Jag brukar anvnda msizap, men nu kanske du har rensat fr mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in