Flashback bygger pepparkakshus!
2011-02-21, 14:57
Medlem
Hej!

Ny dator:

Intel core I7 950 3.06GHZ 8MB S-1366
Gigabyte GA-X58A-UD3R X58 S-1366 ATX
Crossair 2GB DDR3 XMs3 PC10600 1333MHZ CL9 - 4 st
nVidia Geforce 9500GT (En gammalt jag hade liggandes, behöver inte bättre nu iaf)
osv.

Jag installerade Windows 7 Ultimate (64-bit) som vanligt, som jag gjorde på min gamla.
Efter några sekunder vid markerad 'Completing installation' svartnar skärmen och en _ blinkar snabbt uppe i vänstra hörnet. Och så står den och vägrar göra något.
Efter ca en 20-30 min startar den om och den fryser vid 'starting windows' med windows loggan, där den nu är fryst åter igen utan att något händer efter 30 min.

Jag har installerat om ca. 6 gånger.

Det jag har gjort mellan dom olika installationerna är efter mycket googlande är:

* Tagit bort alla minnen förutom ett (den sitter i rätt 'DDR3 slot', vilket den inte gjorde först ;)
* 'Enablat' AHCI (Vilket jag inte ens vet vad det är men det är testat :))
* Dragit ur alla USB kontakter (Har endast skärm, ström, och ett PS/2 tangentbord inkopplat)
* Har även kollat på 'pinnarna' i processor sockeln och dom är hela (läste de någon stanns, varför inte :P)
* Bränt en ny skiva med 4x hastighet, och USB bootable installation (Exakt samma problem på alla)

Har Windows XP, 64-bit, nu och det fungerar fint. Men vill ha windows 7.

Kan inte komma på att testa något mer.

Mycket tacksam på förhand till alla svar!
Citera
2011-02-21, 17:58
Medlem
Pröva sätt i ett annat grafikkort (vilket somhelst) eller pröva byt skärm under installen.

Hade samma problem med någon av min dator några gånger, Men ordnade sig när jag prövade med en annan skärm bara.
Citera
2011-02-21, 19:18
Medlem
Riktigt skumt, tack för tipset, har testat en annan skärm av en slump. Men har nog inget annat grafikkort här, men ska testa imorgon.

Håller tummarna Tack för svaret! Jag återkommer
Citera
2011-02-22, 14:21
Medlem
Det fungerar ikke
Blir galen på det här...
Citera
2011-02-22, 14:33
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har bara skumläst lite, men hur ligger det till inom HDD? För mig i detta ögonblick så låter det som Windows inte kan eller vill läsa in alla filer till HDD.

Har du provat med en annan HDD?
Citera
2011-02-22, 23:58
Medlem
Tack, CyrusGNetWork!
Men fungerar inte Nu är jag hulken på det här...

Måste vara något riktigt enkelt... Eller så är det fel på någon del, inte Hårddisken, grafikkortet eller Minnerna. Så Moderkortet antagligen...

Men... det fungerar jo med windows XP....

Helvete...

(Många ... = jag är trött på det här)
Citera
2011-02-23, 00:37
Medlem
Nu frös den på Windows XP också...

Hackar skiten i bitar och skickar tillbaka den och säger att jag fick den så snart!

Går fan inte och göra fel, byggd ihop många datorer innan, aldrig haft mer än några små-dumma "sladden sitter inte i"- problem innan.
Citera
2011-02-24, 00:20
Medlem
sätt på en jacka på windows 7 så kanske han hinner bli färdig ?
Citera
2011-02-24, 04:03
Medlem
crillecrilles avatar

Edit:
Citera
2011-02-27, 20:03
Medlem
Det var fel på BÅDA grafikkorten jag testade! Testade ett gammalt PCI grafikkort nu och det fungerar även om det blixtrar med massa färger, för det grafikkortet är typ hundra år gammalt.

Så köper ett nytt grafikkort istället!

Två trasiga grafikkort på rad.

Men nu är det löst i alla fall.

Tack till alla som svarade!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här