2004-08-30, 16:38
Medlem
Vilken tandkräm ger det där lilla extra vita?

Andra komplement som också ger extra vita tänder, t.ex. Denivit (som fungerar tämligen bra). Några tips?
Citera
2004-08-30, 16:54
Medlem
Salorms avatar
Har du riktigt skabbiga tänder får du nog gå till en tandläkare och sen får du nån smörja som du bleker tänderna med. Dessa behandlingar brukar ta ett tag. Finns ingen tandkräm som är magisk och kan ta bort det riktigt gula tänderna.
Citera
2004-08-30, 16:55
Medlem
Håller med. Fanns det något för hemmabruk som verkligen funkade (förutom tippex) så skulle alla veta om det redan.

Tandläkaren, röstar jag för.
Citera
2004-08-30, 17:12
Medlem
Linnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenballe2000

Andra komplement som också ger extra vita tänder, t.ex. Denivit (som fungerar tämligen bra). Några tips?
Klorin....
Citera
2004-08-30, 19:18
Medlem
candygirls avatar
De där white-tandkrämerna & white-tuggummina verkar mot fläckar från typ kaffe & te... Det är väl små korn som slipar tänderna? Om du har gula gaddar av naturen ska du bleka dem hos tandläkaren.

Citera
2004-08-30, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenballe2000

Det finns ingen tandkräm som innehåller tillräckligt med blekningsmedel för att du ska få en synbar skillnad, de produkterna e bara bull...
Blek tänderna hos tandläkaren, det gjorde jag o jag blev supernöjd..
Ser du?
Citera
2004-08-30, 19:51
Medlem
Det finns ju nåt skit man penslar på, som TV-shop försöker hjärntvätta än med. Brush on, tror jag det heter. 399kr
Citera
2004-08-30, 20:02
Bannlyst
Hur sker blekningen hos tandläkaren? Jag har en rotfylld tand som jag blekt ett par gånger hos tandläkaren, men det gör man genom att borra upp tanden och spruta i något medel och det gör man väl rimligtvis inte med friska tänder?
Citera
2004-08-30, 21:13
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humpf
Hur sker blekningen hos tandläkaren? Jag har en rotfylld tand som jag blekt ett par gånger hos tandläkaren, men det gör man genom att borra upp tanden och spruta i något medel och det gör man väl rimligtvis inte med friska tänder?
Med Titandioxid eller nåt annat jävla gift som dentalvården så ivrigt missbrukar!

Är du rökare så kan man få missfärgade tänder som bekant.
Efter en sedvanlig putsning hos tandhygienisten (så giftfri som möjligt naturligtvis ) började jag använda Urtekrams tandkräm med Aloe Vera och sen dess har mina tänder inte fått några missfärgningar trots rökning. Och detta är snart 2 år sen nu. Du köper tandkrämen i en hälsokostbutik.
Citera
2004-08-31, 13:37
Medlem
Haha =)

Vem har prata om gula tänder. Jag har i dagsläget förmodligen vitare tänder än genomsnittet men känner att dom inte "utvecklas" (blir vitare) längre.

Jag vill inte gå på nåt hokuspokus hos tandläkare utan ville bara veta om det finns någon tandkräm som tillåter en lite extra vit färg. Men men...
Citera
2004-08-31, 13:43
Medlem
Salorms avatar
Jag skulle gissa att det i Sverige är förbjudet att blanda i sådana medel i tandkräm som "fräter" bort den gulaktiga ytan och gör tänderna vitare. Annars kan du alltid testa Plastic Padding spraylack.
Citera
2004-08-31, 15:38
Medlem
ahlmans avatar
Flyttas från Övrigt till Medicin & Hälsa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in