2011-02-21, 12:42
Medlem
stelfrusens avatar
Tjenixen!

Installerad precis Mac OS leopard (Iatkos v7) p en 50g partition (har redan vista installerat) och allt gick som smort (r just nu inne i mitt mac os...)

Men nr jag nu ska via chameleon boota till windows fr jag upp att jag mste repaira windwos - (s lngt r jag med, vilket jag vet att man oftast mste gra...)
Jag stter in min windows skiva, vljer i bootmenun att bota via den, men skivan bootas inte.. utan jag kommer direkt till Chamelon och mste boota mac igen.

Nr jag gr till BIOS och ndrar mina sata config s jag inte lngre har AHCI funkar det att boota skivan, men d hittar inte windows repair ngon h-disk eller ngon partition, s kan inte reparera, ngon som haft samma problem och har ngon lsning?
Tack p frhand!
Citera
2011-02-21, 12:48
Medlem
ceterus avatar
Det lter som om du lyckats pajja bootmanagern.

Har du googlat problemet eller kollat med de inblandade parternas egna forum och dylikt?
Citera
2011-02-21, 12:53
Medlem
stelfrusens avatar
Mjo ngot strul r det ju.
Jag fljde en guide till punkt och pricka. Som hade ngorlunda samma komponenter i daton som mig.
Allt gick som smort till sista steget d man ska reparera windows, d skivan inte bootas. Tror det ska g att lsa, handlar nog om en bios instllning.. men vetifan vad, testat det mesta..
Citera
2011-02-21, 13:32
Medlem
stelfrusens avatar
Googlat lite och tror min vista partition har stllt sig p inaktiv, men inte skert.. ngon som vet hur man gr den aktiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in