2004-08-30, 09:41
Medlem
Derisions avatar
Har fått Mianserin utskrivet nu, och undrar om det är någon som har erfarenhet av det?
Min läkare sade att det fungerade lite som ett sömnmedel med, eftersom man blir trött av det, någon som upplevt att det stämmer?
Har också lite funderingar angående viktökning och så i samband med medicinering. Jag har läst nåt inlägg om Mianserin här på FB om någon som som gått upp 15 kilo av det. Vad är era erfarenheter av det?

Undrar också lite ang. byte av terapeut. Ska man vara glad och nöjd om man väl fått nån, eller "får" man byta?
Citera
2004-08-30, 10:55
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derision
Har fått Mianserin utskrivet nu, och undrar om det är någon som har erfarenhet av det?
Min läkare sade att det fungerade lite som ett sömnmedel med, eftersom man blir trött av det, någon som upplevt att det stämmer?
Har också lite funderingar angående viktökning och så i samband med medicinering. Jag har läst nåt inlägg om Mianserin här på FB om någon som som gått upp 15 kilo av det. Vad är era erfarenheter av det?

Undrar också lite ang. byte av terapeut. Ska man vara glad och nöjd om man väl fått nån, eller "får" man byta?

Hej! Tyvärr så har jag ingen erfarenhet av Mainserin. Men jag tänkte på det här om din terapeut, är det en KBT terapeut eller ? Har du fått träffa denna genom en remiss från psyk? För vissa är det svårt att komma till någon alls men är du inte heller nöjd så ska man inte bara va tyst om det heller.
Citera
2004-08-30, 18:24
Hade Mianserin för 7-8 år sedan. Minns inte riktigt, men har för mig att det varken gjorde till eller från. Varken mot depressionen eller sömnen. Remeron, "besläktat" med Mianserin, somnar jag dock bra på och mår lite bättre av. Dock är det mycket vanligt att det ger viktuppgång. Nu började jag med Zyprexa samtidigt som Remeronen, och Zyprexa är ökänt för sin viktuppgång, så jag vet inte vad som bidrog mest. Men jag har för mig att jag inte gick upp särskilt mycket av Mianserinen.
Citera
2004-08-31, 12:29
Medlem
Derisions avatar
Jag vet faktiskt inte vad hon är för terapeut, men jag fick iallafall en remiss från psyk.
Tänker iallafall höra mig för hur lång tid ett ev. byte kommer ta, känns inte så effektivt om jag inte ens gillar terapeutens attityd.
Citera
2004-08-31, 13:22
Medlem
Porrpojkes avatar
Har samma problem med min psykiater, killen är i 35års åldern (jag är 25) o det känns inte bra alls, var uppe igår o tjöt o hade mig o ville ha ångestdämpande...inte faan fick jag det, sen sa jag att jag funderar på o ta livet av mitt ex o hennes nya kille...inte faan lyssnade han då heller...psykologjävel*arg* Blir o byta... :mad:
Citera
2004-09-06, 08:34
Medlem
Derisions avatar
Heh, de är rätt duktiga på att ignorera vad man gör och säger ja... Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in