2011-02-20, 12:27
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Hej, jag råkade ta bort admin kontot när jag skulle aktivera automatisk inloggning efter uppstart via "netplwiz", jag har nu bara ett gäst konto. Jag har försökt att aktivera admin kontot via "lusrmgr.msc" men jag får bara upp att jag inte har några privilegier.

Jag har absolut ingen lust att ominstallera datorn så snälla, hjälp mig.
Citera
2011-02-20, 12:29
Medlem
Charles.Bronsons avatar
testa att göra en systemåterställning..
Citera
2011-02-20, 12:34
Medlem
Gör en systemåterställning till en tid då konto fortfarande fanns.
Citera
2011-02-20, 12:48
Medlem
Det första man gör innan man bråkar med något annat är att försöka med att starta datorn i felsäkert läge och på så sätt få tillgång.

det riktiga adminkontot går nämligen inte att ta bort, så så bort du bootar felsäkert läge så kommer du använda detta. Förutsatt att du tog bort ditt eget adminkonto

Systemåterställning används mycket sparsamt, det brukar bråka en massa med drivrutiner.
Senast redigerad av zondar 2011-02-20 kl. 12:51.
Citera
2011-02-20, 17:11
Medlem
Yeyeoke66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zondar
Det första man gör innan man bråkar med något annat är att försöka med att starta datorn i felsäkert läge och på så sätt få tillgång.

det riktiga adminkontot går nämligen inte att ta bort, så så bort du bootar felsäkert läge så kommer du använda detta. Förutsatt att du tog bort ditt eget adminkonto

Systemåterställning används mycket sparsamt, det brukar bråka en massa med drivrutiner.

Problemet är att även om jag startar i safe mode så har jag inget admin konto, jag har fortfarande bara mitt vanliga konto som på något sätt har blivit ett gästkonto. Jag har försökt att göra ett nytt admin konto, uppgradera mitt konto till admin samt systemåterställa, inget av dessa fungerar. Systemåterställningen startar inte ens, troligtvis p.g.a. att jag bara har ett gästkonto.

edit: jag lyckades till slut använda installations skivan och återställa via den, tack så mycket för all hjälp!
Senast redigerad av Yeyeoke66 2011-02-20 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in