2011-02-20, 11:07
Medlem
Ibland händer det att jag öppnar ett paket cottage cheese som inte är så jävla vattnig och blir då överlycklig! Men typ 90% av de paket jag köper, främst från Arla och Ica's egna, är så himla vattniga, något som är oerhört jobbigt. Sådana paket som är vattniga ställer ofta till det med problem. När man brer ut osten så kladdar den bara omkring och de små "klumparna" från osten tenderar ALLTID, få stycken, att ramla utanför brödskivan - på bordet.

Men de paket som innehåller en mer "fast" cottage cheese, vilken fröjd att bre ut och äta! Denna är ungefär som färskost (typ philadelphiaost) till konsistensen.

Så känner någon till någon tillverkare som säljer en cottage cheese som alltid har den här typen av konsisten och som då inte är så otroligt vattnig?
Citera
2011-02-20, 11:11
Medlem
Illusionsfrihets avatar
Förlåt, men du kan väl öppna locket bara lite i början och hälla av allt istället?

Annars tror jag Willy's egna kan vara svaret.
Citera
2011-02-20, 11:13
Medlem
6ixs avatar
Du kan ju alltid filtrera den genom ett kaffefilter,så vätskan rinner genom medan du har en fastare och "torrare" massa kvar.
Citera
2011-02-20, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusionsfrihet
Förlåt, men du kan väl öppna locket bara lite i början och hälla av allt istället?

Annars tror jag Willy's egna kan vara svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av 6ix
Du kan ju alltid filtrera den genom ett kaffefilter,så vätskan rinner genom medan du har en fastare och "torrare" massa kvar.

Har prövat att hälla ut vätskan och det hjälper inte mycket alls. Problemet är att den antingen är vattnig eller inte, det är inte så att det bara ligger en massa överflödig vätska utan osten i sig är antingen som sådan.

Sedan gällande filter-metoden: Problemet här blir ju att jag betalar mer än vad jag då får.
Citera
2011-02-20, 11:48
Bannlyst
Den på Lidl är oerhört kompakt, tro mig! Jag tycker den inte smakar lika gott, jag gillar när den är lite vattnig och mjuk faktiskt men smaken är ju som baken.
Citera
2011-02-20, 12:32
Medlem
wääuus avatar
Jag provade, hm skånemejeriers tror jag. Den var inte vattnig och hade bra konsistens. Ostkornen var dock mindre vilket jag irriterade mig på, och smaken var väldigt sur. Som yoghurt eller crème fraiche, inte gott!
Citera
2011-02-20, 15:22
Medlem
RosaMaggans avatar
Jag tycker den är så där vattning när den är helt färsk, men om den får stå någon eller några dagar blir den krämigare.
Citera
2011-02-20, 16:53
Medlem
64550.s avatar
Den som finns på lidl är det inget vatten i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in