• 1
  • 2
2011-02-20, 10:00
Medlem
Nu börjar det bli fånigt. Var man än går ser man killar som har kort hår på huvudets sidor, och långt hår på toppen.

Var uppstod denna trend? Tycker ni här att det är snyggt?
Citera
2011-02-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Nu börjar det bli fånigt. Var man än går ser man killar som har kort hår på huvudets sidor, och långt hår på toppen.

Var uppstod denna trend? Tycker ni här att det är snyggt?

Jag tycker att det kan vara snyggt, men jag tycker som du att det börjar bli fånigt när så många har det.

Trenden uppstod nog någon gång under andra världskriget. I Hitlers innersta krets.
Citera
2011-02-20, 10:04
Medlem
pang olufsens avatar
Oskar Linnros vågen spred den utanför Stockholm. http://3.bp.blogspot.com/_80qQ7CbleF...rticleFull.jpg
Citera
2011-02-20, 10:08
Medlem
Zokus avatar
Men det är ju för att den där killen petter eller vad han nu hette från paradise hotel hade så
Citera
2011-02-20, 10:14
Bannlyst
Rockabillysynth alternativt förvuxen hitlerjugendfrilla...skitful ny herrstandard.
Citera
2011-02-20, 10:39
Medlem
HEARTSCHALLENGERs avatar
Bra tråd. Nu kan jag kanske få ut mina aggressioner mot denna fruktansvärda jävla frisyr. För det första är den inte Nazi-inspirerad för 5 öre. Den frisyren karaktäriserades förutom de kortklippta sidorna av en strikt och välkammad sidbena. Idag är det något slags ruffsigt backslick utan sidor, det ser ut som en jävla inverterad munkfrisyr och står åt alla håll som en gammal skurmopp eftersom ingen fattar att man måste klippa in håret. Richie Hawtin körde sin synthlugg och undercut men jag tror inte han är en inspirationskälla då dessa osäkra trendföljare antagligen inte vet vem han är. Tycker inte vi ska dra in alla stackars synthare och nazister för dom har inte gjort sig förtjänta av att beblandas med Oskar Linnros/Stureplan/rutig skjorta/house-DJ/iPhone-idioter. Tack för mig det kändes bra.
Citera
2011-02-20, 10:44
Medlem
fafafafas avatar
Synthare har ju haft den frisyren sedan 80talet.
Den första som hade det i moderntid så vitt jag vet är väl gitarristen i The Sounds?

Men som någon sa, efter det att Linnros skaffade det så spred det sig som elden.
Citera
2011-02-20, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HEARTSCHALLENGER
house-DJ

Du glömmer att det ska vara Dubstep nuförtiden, sisådär 10 år efter att man själv lyssnade på Dubstep...hatar sånt fittigt jävla trams när massan "upptäcker" något...eller ännu värre, när hipsters anammar något.
Citera
2011-02-20, 11:52
Medlem
Jag har den frisyren och får mycket tjejer.
Testa själva?
Citera
2011-02-20, 12:06
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Jag brukar skilja den här frisyren åt i två grupper, annars är det lätt att tro att de med en klassisk herrfrisyr går runt med något jävla fashionpåhitt.

1. I grund och botten är det ju en frisyr som började få stor spridning under första halvan av 1900-talet. Alltså en välklippt klassisk herrfrisyr, en som jag själv har.

2. Sedan har vi fashionfjollorna med Oskar Linnros och det där Paradise Hotel-puckot som först brutit ned frisyren och sedan byggt upp den till någon jävla lejonman, ackompanjerat med en "douchebag"-attityd.

Nu ser man ju tyvärr den här frisyren på var och varannan tomte, och ska sanningen fram är det inte lika kul att ha den (nr.1) som för fyra år sedan eftersom den kontinuerligt blandas ihop med nr.2.
Sedan handlar det nog mycket om vad man har för klädstil i övrigt.
Citera
2011-02-20, 12:06
Medlem
Little.Geezers avatar
Fjolligaste frisyren jag någonsin skådat!
Citera
2011-02-20, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Schlecker
Jag har den frisyren och får mycket tjejer.
Testa själva?
Trist att det hänger på en frisyr för dig, för mig utstrålar den bara ännu en svennetrend och är lika hett som ett par batistini...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in